Av- och påknapp skulle vara jordens bästa uppfinning

Jag och Murke har konstaterat att en av- och påknapp skulle vara den bästa uppfinningen som någonsin kommits på. Vi ska ägna morgondagen åt att fika och diskutera hur man skulle kunna uppfinna en sådan. Den skulle göra världen betydligt lyckligare. Inga skilsmässor, betydligt mindre mord och självmord och ingen som är olyckligt kär Blir man inte målmiljardär på den uppfinningen blir man det aldrg.  

Det var Murke som kom med den geniala idén att man helt enkelt skulle ha en av- och påknapp. Är känslorna inte ömsesidiga, så kan man helt enkelt trycka på av och slippa vara olyckligt kär. I längden leder detta till en minskad risk för deprissioner, svartsjukedraman (mord), självmord och ingen skulle vara olyckligt kär.

Den kan också användas i motsatt riktning. Hur ofta finns inte den perfekta killen/tjejen, som skulle passa en perfekt, men man blir helt enkelt inte kär? Ja, då är det bara att trycka på och så börjar känslorna svalla och alla blir lyckliga.

Seriöst, jag tror jag och Murke har något stort på gång här. Jag hoppas bara man kan få Nobelpriset för det där också.

Frågan är nu bara hur vi ska börja uppfinnandet av denna av- och påknapp. Fikan imorgon får bli första delen i arbetet.



image9


Vecka 34

Ålder


Spelar åldern någon roll? När, varför?
Ja, det spelar så klart roll. I alla möjliga och omöjliga sammanhang.
Har du önskat att du var yngre/äldre än du är någon gång? När, varför? Nej.
Har du ljugit om din ålder någon gång, varför, i vilket sammanhang? Flertalet gånger, för att få det ena och det andra billigare (exempelvis på bussar).
Hur gammal vill du bli om du fick leva ett friskt liv? Motivera! Då vill jag ha evigt liv. Motivering: För att det är väl själva vitsen med livet, att leva? Och då vill man göra det länge.
Vilken ålder i ditt liv så här långt, har varit den bästa? Motivera! Svårt val egentligen, men med tanke på att detta år (19) har innuburit ett SM-guld för MODO samt träffat The Big One två gånger så kanske det ska toppa. Men å andra sidan är OS-gulden och Avs Stanley Cup-vinster också något att höja till skyarna. Och tro det eller ej, men jag tycker ju också att det finns mer saker här i livet än hockey, och sett till det är kanske inte 19 min lyckligaste ålder. Eller kanske? Hm.. Nja. Fågan får nog bli obesvarad.


Vecka 33

Kärlek

Minns du din första riktiga kärlek? Var, när, hur? Om man kan vara kär i personer utan att ha träffat dem så var mina allra första kärlekar Zeb Macahan, Emil Svensson i Katthult och Peter Forsberg. Men annars var det Krister. Jag blev nog kär eftersom han kastade smörgåsar på väggen på lekis mycket bättre än vad jag och alla andra  gjorde, och dessutom var han den enda som inte var rädd för Jeanette. Käleken svämmade väl över extra mycket när han dessutom var en gud på att tävla i grodhopp.
Minns du första killen du hade? Kommer du ihåg hur det var? Kändes? Det var ju Krister. Det kändes... En skräckblandad förtjusning? Det sammanfattar nog det hela riktigt bra.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Varför, varför inte? Ja, det gör jag. Jag har ingen motivering, jag bara känner så.
Vad är kärlek för dej? Avdelning svåraste fråga någonsin. Jag kan inte besvara den.
Har du en pojkvän/flickvän för tillfället? Hur länge har ni varit tillsammans, bor ni ihop? Distans? Om inte skulle du vilja ha det nu? Motivera. Nej, jag har ingen pojkvän. Jag vill inte ha en pojkvän rent allmänt, men det finns någon jag vill ha. Eller vad fan, jag vet inte om jag vill eller inte. Det är ett jäkla gissel det där faktiskt. Halva hjärtat och halva hjärnan vill, och halva hjärtat och halva hjärnan vill inte. En gigantiskt velighet alltså. Dessutom gör han hela situationen värre.

---

Varför visas inget roligt på TV nu när jag vill se på TV? Varför fungerar inte min MSN nu när jag vill surra med folk på MSN? Två riktigt stora problem som det borde forskas i.

image1


Kommentarer
Postat av: sassa

fixa en sån blir ni lätt miljonärer=)

2007-08-24 @ 17:21:35
Postat av: Morran

Ja precis. Man blir ju dubbelt lycklig av den. Dels eftersom man inte kan blo olycklig, i princip, och dels för att man blir miljonär. HAHA!

2007-08-27 @ 22:44:25
URL: http://www.mrsforsberg.blogg.se
Postat av: sassa

får man köpa in sej i uppfinningsprojektet?(A)

2007-08-28 @ 16:46:03
Postat av: Morran

Ja, självklart. Du får vara den som står för finansieringen. ;)

2007-08-29 @ 03:53:42
URL: http://www.mrsforsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...