Det man inte minns har inte hänt

...Och det man kommer ihåg kan man förneka.

Gårdagens träff med Lurke var som vanligt guld värd. Det var underbart att hinna träffa det lilla miffot innan hon åkte hem till Nuppsala idag igen. Förutom att vi skrattade och surrade i några timmar hann vi dessutom med att ta en promenad med ännu mer flams och trams.

Roligast var dock att idag höra Murkes version av hennes, Lurkes och Piggelins utekvläll i fredags. Av en viss anledning var den betydligt mer detaljerad och pinsammare och därmed ofattbart mycket roligare än Lurkes version av samma händelse. Hur mycket hon hade glömt på riktigt eller hur mycket hon medvetet förträngt framkom dock inte. Det bästa är att jag nu har en fin hållhake på den lilla damen.

Veckans lista (Göteborg):
Veckans chock 1: Smällen när vi i kassan på hemköp upptäckte att vi handlat för 500 riksdaler, och i samma stund upptäckte att det inte fanns någon mat på rullbandet, men en ofantlig mäng godis, chips, dricka och annat lagom fettigt.
Vackans chock 2: Smällen när vi bittert kunde konstatera att vi hädanefter alltid ska be om en persons namn för att man ska slippa hemska bitterheter.
Veckans chock 3: Fröken Bitters mästerlighet i bowling och min egen kasshet. Jag har gigantiskt svårt att komma över det där.


Det jag tycker bäst om med SJ är att de anser att klockan 10.15 är morgon. Det innebär att de är något mer på min nivå än vad andra brukar vara. Jag sken upp en hel del över det faktumet, och kunde med gott samvete konstatera att jag just den morgonen varit uppe sedan sju, vilket innebar att 10 kunde ses som förmiddag för mig för en gångs skull.


Dagens musiktips:

Heaven Is A Place On Earth - Belinda Carlisle





För övrigt fyller den damen 50 år om exakt 354 dagar. Grattis i efterskott till 49-årsdagen i fredags!

---

Om Ed Belfour verkligen går till Leksand är det en skräll utav dess like. Det värsta är dock att jag i så fall kommer få göra om helvetesresan till Dalarna för att kolla in guld-mannen.


Morran hissar: Grattis Svennis! Fan vad bra!

Morran dissar: ... Nu är det bara Tottenham som ska komma igång då...

Ikväll blir det Beck och sedan ska jag försöka komma i säng skapligt tidigt. Imorgon ska jag storstäda stallet och försöka göra en ansats till att städa även mitt eget rum. Packa upp från Göteborgsresan borde åtminstone inte vara för mycket begärt.

image1



 


Kommentarer
Postat av: fritzzen

Belfour i Leksand, Hahaha går aldrig!

2007-08-19 @ 22:44:16
URL: http://www.farjestadsbk.se
Postat av: Morran

Nä, troligen inte. Men om så är blir det Leksand i höst, bara så du vet! ;)

2007-08-20 @ 01:30:39
URL: http://www.mrsforsberg.blogg.se
Postat av: Linda

Man kan inte hitta allt, bara kul att dela med sig av det man hittar :) Visst är de lite lika allt, men ögonen skiljer de åt.
Häftigt om Belfour går till Leksand :D

2007-08-20 @ 15:00:20
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag bleb jättebesviken :( Jag använda den riktiga borsten + mineral veil. Jag tyckte jag såg minst lika glansig ut, tyckte inte att det täckte speciellt bra heller :/

2007-08-20 @ 15:57:56
URL: http://sandralundin.webblogg.se
Postat av: sassa

hållhakar e bra grejor;) men vadå tottenham vann väll i lördags? har ja för mej att ja sg.svennis e bäst=)

2007-08-20 @ 17:43:16
Postat av: Morran

Sassa: Ja men vists är det, haha. Japp, 4-0! Tjohoo! Men ändå, förutom det gar starten varit usel. Men förhoppningsvis kommer de igång nu. När blir det Norge förresten?

2007-08-20 @ 19:42:34
URL: http://www.mrsforsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...