Till Göteborg!

Imorgon ska jag och Fröken Bitter till Göteborg en sväng och... Ja. Jag ska inte göra mycket alls, då min ekonomi inte är den bästa.  Bitter är sötsöt och betalar min resa så länge, tills jag fått pengar igen. Tack!

Nåväl, lite kul ska vi nog ändå se till att ha det i Göteborg. När det gäller Fröken Bitter tvivlar jag inte en sekund på att det kommer bli en helkul helg där nere.

---

Dagen har ägnats åt att träffa Stockholmsfjollan och Den Blonda Häxan. Häxan flyttar till Stockholm nu på torsdag, och det blev därför ett litet avskedskalas i Karlstad. Jag vet inte hur man ska klara sig utan henne. Det kommer bli riktigt tungt. Men största frågan är ändå hur hon ska överleva utan mig. Vem ska nu hålla henne uppdaterad om all hockey, Foppa, all världens hemskheter (och därmed ge henne en dos härlig bitterhet varje dag)?

För att visa att allt är i sin ordning ska jag gnälla lite. Vi var och åt på en trevlig restaurang med uteservering. Maten var god (trots att jag glömde be om att få utan salsa) och vi hade supertrevligt. Men toaletten... Det fanns inga pappershanddukar, handdukar eller varmluftstorkare utan det som fanns att torka händerna på var toapapperet. Jag har alltid ogillat att ta toapapper för att torka händerna på. Det gör att man blöter ner toarullen, vilket så klart blir ett irritationsmoment för personen som kommer dit efter mig. Med andra ord så blev det ett irritationsmoment när jag kom dit och hittade en fuktig toarullen. Det är ruggigt otrevligt sånt där, faktiskt.

Nåja, nu är det slut på gnällandet. Vi hade supertrevligt och roligt precis som vanligt. Fast att det tar emot att säga det, så älskar jag dem ändå. Mina små miffon.  Fan, jag kommer sakna ihjäl mig efter Häxan.

---

Jag borde verkligen packa nför imorgon, men jag vet ännu inte om jag ska gå och lägga mig eller vara uppe till dess att mitt tåg går (antingen 05:50 eller 06:50 ungefär). Ska jag vara uppe till dess har jag tid på mig att packa, och då är det bättre att ta tillvara på slötiden nu istället.



image1


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Det allra enklaste är om du mailar både din stilmall och kodmall till [email protected]. Då kan jag titta igenom och fixa till det så att det blir som du vill. :D

2007-08-18 @ 23:16:42
URL: http://courageo.blogg.se
Postat av: Emma

Tack så mycket! :D Ja, tror det blir grymt! =D

2007-08-18 @ 23:17:51
URL: http://courageo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...