Träningsschema

Jag och Mike tog en kort liten joggingrunda, och jag kan bara konstatera att min kondition inte är något att hänga i granen. Några veckors slappande har satt sina spår, och det var betydligt tyngre nu än vad det var innan jag började slappandet. Med andra ord: Min kropp följer vetenskapen. Tränar man inte får man inte bättre kondition hävdar vetenskapen bestämt och tyvärr tycks min kropp ha hakat på det där. Fan, vad illa.

Nåja, det är bara att acceptera att jag är fullständigt normal. Jag får lägga latheten åt sidan och sätta igång igen.

Träningsschema:

Måndag: Jogging fem kilometer, cirka 100 meter utfall, en kilometers intervallträning och stretchning. Hopprep 15 minuter/program 15 minuter/jogga lilla rundan.
Tisdag: Promenad 60 minuter. Hopprep 15 minuter/program 15 minuter/jogga lilla rundan.
Onsdag: Vila
Torsdag: Jogging fem kilometer, cirka 100 meter utfall, en kilometers intervallträning och stretchning. Hopprep 15 minuter/program 15 minuter/jogga lilla rundan.
Fredag:  Promenad 60 minuter. Hopprep 15 minuter/program 15 minuter/jogga lilla rundan.
Lördag: Jogging fem kilometer, cirka 100 meter utfall, en kilometers intervallträning och stretchning. Hopprep 15 minuter/program 15 minuter/jogga lilla rundan.
Söndag: Vila eller promenad 60 minuter. Jobbar jag inte ska jag försöka ta en promenad.

Lägligt nog börjar morgondagen med vila. Nåväl, jag ska se till att jogga även då, för att komma igång ordentligt.  Egentligen tycker jag om att träna, det är bara att komma iväg som är det svåraste.

Nu, min kycklingfruktsallad som är som godis!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ditt träningsschema ser verkligen spännande ut : ) Vi är två om att köra hårt nu : )

2007-08-22 @ 21:26:20
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: Emma

Japp på måndag är den stora dagen! ^^

2007-08-22 @ 22:12:01
URL: http://courageo.blogg.se
Postat av: Oraklet

Du går mig på nerverna, "MrsForsberg", fyfaan. Tönt. På riktigt, du ÄR verkligen den största tönt jag känner... Snark.

2007-08-23 @ 11:28:32
Postat av: Morran

Oraklet: Du är så söt! jag älskar ditt senaste inlägg! Kurimulla!

2007-08-27 @ 22:43:00
URL: http://www.mrsforsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...