Slim Sussie

De dåliga dagarna verkar fortsätta rada upp sig på rad. Återigen kan jag med anledning citera Pölsa: "Jävla oflyt hela tin".

Smala Sussie är en av de roligaste filmer som gjorts och jag kan inte se sönder den. Igår kväll när jag kom hem efter skitdagen nummer jag-vet-inte-vilken-i-ordningen så slängde jag mig i soffan och skrattade av mig. Smala Sussie fungerar alltid, även om man minst sagt har ett jävla oflyt.


 









För övrigt. Kan man, trots att man inte bor i det förlovade landet i väster, stämma folk till höger och vänster och uppåt? Jag har c-uppsats att skriva, och har således inte tid att ha oflyt och jobbigt nu. Kan man stämma någon med anledningen att denne sprider bitterhet över min uppsats?

Smala Sussie ska kanske inte få hela äran. Underbaringar som ställer upp är också guld värda. Nu menar jag inte bara Foppa som får visa mästerverk efter mästerverk fram och tillbaka på youtube och videon för att glädja mig, utan också sådana där vanliga dödliga som Stockholmsfjollan (Teknikern kallad, numera), Fröken Bitter och Murke (och andra i companiet, men de får stå tillbaka den här gången). Trots att de oftast driver mig till vansinne är de faktiskt något att hålla i när åskan går (om jag nu hade velat hålla i något, vill säga). De ger mig i alla fall den möjligheten, och det är värt beröm det. Min käre far som inte stod ut med tanken på att hans underbart bedårande dotter skulle få gå från centrum och ut till Orrholmen och sedan vänta på ett tåg i två-tre timmar är också guld värd, liksom min kära mor som tvingar mig avstå från Ullared och (ännu mer shopping) så jag istället för att bli bankrutt kanske kan klara att hamna på plus/minus-noll den här månaden, trots allt.

Kanske ska sluta vara bitter och känslig nu. Det är ju hockey ikväll, och Susse är på is. Bättre att skratta och vara glad, det ska ju vara nyttigt jar jag hört.

image136


Kommentarer
Postat av: sassa

heeej läge sen=) trist att du har jobbigt nu..kan gissa vad, lr? men du har klippt dej ju! snyggt!!=)

2007-12-04 @ 15:35:11
Postat av: Emma

Tack så mycket! Tänkte att det kunde vara kul med lite julstämning i bloggen också, hihi! :D

2007-12-04 @ 15:52:19
URL: http://courageo.blogg.se
Postat av: Linda

Ikväll är det tre poäng som gäller! Det blev två avsnitt av Beverly Hills igår ;) Det finns 9 böcker av Gossip Girl ute här i Sverige och på svenska.

2007-12-04 @ 17:00:11
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: Therese

Peter Forsberg är ju helt jävla fantastisk! Såg att han gjort så att högstadieungdomarna i Ö-vik kan gå på hockey gratis. Fler borde vara som honom.

Hoppas du mår lite bättre efter MODO:s vinst över Mora i går, även om jag själv gärna sett att Mora vann, med tanke på tabelläget. :)

2007-12-05 @ 17:15:33
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5326

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...