Våta, defensiva drömmar

Jag skrev visserligen igår om att det skulle vara bättre att inte nämna något om gårdagens förlust, just för att slippa strö salt i såret. Men ur ren terapisynpunkt kan det nog ändå ha sina fördelar.

Okej, förlust. Igen. För 16:e gången den här säsongen. Mer än alla andra lag. Nog för att det är trevligt att vara bäst på något, men att vara bäst på att förlora är det faktiskt inte. Istället är det otrevligt de luxe. Så nu sitter man här och lider. Vad händer egentligen? Varför, varför, varför?

Jag önskar att Mattias Timander och Per Hållberg kan komma tillbaka snarast möjligt, om möjligt (?!). De är oerhört stora avbräck, givetvis, och med dem tillbaka (om? När?) blir försvaret med största sannolikhet tip-top vilket förhoppningsvis kan leda till att man kan vända denna negativa trend.

Atvars Tribuncovs har varit en jättevärvning. En helt fenomenal back som verkligen varit en stark bidragande orsak till att läget inte varit ännu värre. Jag har gett honom beröm efter varje match nu sedan han kom (och som jag sett), men det är han också värd. Han spelar hela tiden stabilt och lugnt och täcker ytor på ett briljant sätt Dessutom är han placeringssäker och hans istid är också den imponerande.

Jag tror att alla andra MODO-supportrar precis som jag drömmer våta drömmar om att få se en intakt backuppsättning med främst Mattias Timander, Atvars Tribuncovs, Per Hållberg, Hans Jonsson, Pierre Hedin, Oscar Hedman och Victor Hedman. Jag tror (eller jag vill tro) att detta skulle klara upp mycket. Jag vet att problemen inte bara ligger i avsaknaden av Timander och Hållberg och defensiven, men som sagt skulle det betyda oerhört mycket att se dem på isen igen. Med Hållberg tillbaka kommer vi också få tillbaka en ny dimension till uppspelen.

Förhoppningsvis kan juluppehållet göra att åtminstone några pusselbitar faller på plats. För det behövs verkligen.

image136


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...