Min besatthet i att vara perfekt gör mig gråhårig

Jobbade igår, och det var riktigt jobbigt med min hosta. Både för mig och tränarna som fick mitt hostande slängt i örat hela tiden.

Nåväl, jag vill alltid att allt jag gör blir perfekt (undantag: inpackning av paket) och är milt uttryckt perfektionist ut i fingerspetsarna. Nu har jag klantat till det, och det gör mig vansinnig. Igår skrev jag först om några innebandymatcher och stack sedan iväg för att se på hockey. Första gången denna säsong som jag skriver/fotar hockeyn, och jag vet inte om det var ringrostighet eller vad det var som gjorde att jag och kameran bråkade en hel del med varandra. Kamerakrånglet gjorde att jag hade svårt att hinna med att skriva upp saker under matchens gång, och därför blev kommentarerna jag plitade ner i anteckningsblocket lite hipp som happ så att säga.

Väl på redaktionen efter matchen skrev jag snabbt ihop en text om matchen, valde ut bilder och stack sedan hem. Väl hemma, efter att artikeln sedan länge gått i tryck, kom jag på att jag nog blandat ihop vissa siuationer under matchen och i min stress över kamerakrånglet också skrivit fel i mina papper. Till min fasa upptäckte jag sedan att jag beskrivit en målsituation på fel sätt. Plötsligt mindes jag situationen och såg hur det var en fin och välplacerad passning som förvaltades väl innan pucken lyftes upp i nättaket. Inte ett skott som sedan slogs in i mål på returen, som jag skrev i min artikel.

Det här gjorde mig verkligen förbannad.

Det står alltså i tidningen att det var ett skott, när det egentligen var ett riktigt snyggt pass. Och allt detta beror på att jag stressade runt och därför skrev ihop något krafs i mitt anteckningsblock utan att egentligen tänka på vad jag skrev.

Så gör man bara inte.

I alla fall ändrade jag min felaktighet innan jag sedan skickade texten till Arvika Hockeyclubs hemsida,

Men ändå, jag gräms över det hela. Att blanda ihop situationer så där och inte vara helt koncentrerad när man skriver ner en situation i de papper man sedan ska ha när man skriver artikeln är skandal. Hade jag varit spelaren som enligt min tidningstext skjuter istället för att, som han gjorde, passade så skulle jag ge mig en rejäl örfil. Nu hoppas jag dock inte att han gör det, för jag tror det skulle kunna göra ganska ont.

Jag kommer inte kunna släppa detta på länge. Jag skäms och jag gräms. Jag hatar att göra fel, och det blir ännu värre av att jag vet att denna besattheten i att vara perfekt kommer göra mig gråhårig. Jag vill liksom inte.

Nu ska jag sticka in till stan och hämta ut biljetterna till Tre Kronor - Ryssland!

Over and out.

image159


Kommentarer
Postat av: Emma

Kinnarps Arena, here we comes! Foppa-tröjan på, sen kör vi! :D:D

2007-11-05 @ 19:25:43
URL: http://courageo.blogg.se
Postat av: Emma

Jaavisst, röda vita gröna, HEJA FOPPA! :D Vi lär ju se varann om vi kör Foppa-tröja iaf. :D:D Lägger in en bild på tabletterna i bloggen. =)

2007-11-05 @ 19:57:47
URL: http://courageo.blogg.se
Postat av: Linda

Just nu finner jag inga ord...

2007-11-05 @ 20:39:11
URL: http://persson86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...