När man inte har mycket annat för sig...

Den här fredagseftermiddagen ägnade jag och Den Blonda Häxan åt flams och trams i stor bemärkelse.



Lisa | och nånstans där så blev jag den jag är nu säger:

jag är en ängel!

Marie säger:

Ja visst och jag och Foppa ska gifta oss i morgon

Lisa | och nånstans där så blev jag den jag är nu säger:

ska ni?? får jag va tärna?!

Marie säger:

Nej

Marie säger:

Vi ska bara ha änglar med

Lisa | och nånstans där så blev jag den jag är nu säger:

jag lovar att inte klänga på brudgummen  

Marie säger:

Så du och Fjoll är bannlysta!

Lisa | och nånstans där så blev jag den jag är nu säger:


Marie säger:

Var inte ledsen

Marie säger:

Du ska få vara med Fjoll i köket och fixa maten

Lisa | och nånstans där så blev jag den jag är nu säger:

du milde...

Marie säger:

Alltså, du ska inte röra maten, givetvis

Marie säger:

Du ska bara hålla Fjoll sällskap

Lisa | och nånstans där så blev jag den jag är nu säger:

vill ni att samtilga gäster ska bli matförgiftade så

Lisa | och nånstans där så blev jag den jag är nu säger:

jaha, dåså

Marie säger:

Marie säger:

Jag litar på att det blir svingott

Lisa | och nånstans där så blev jag den jag är nu säger:

låt mig gissa, det blir klyftpotatis och sojamarinerad sjömansbiff??

Marie säger:
Givetvis! Till mig alltså.
Marie säger:

Han får risgrynsgröt

Marie säger:

Och gästerna får inget

Lisa | och nånstans där så blev jag den jag är nu säger:

varför??

Marie säger:

Jag vill inte slösa hans miljoner på att göda andra

Lisa | och nånstans där så blev jag den jag är nu säger:

tror du verkligen foppa vill gifta sig med nån som tvingar han käka risgrynsgröt på sitt eget bröllop??


Marie säger:

Klart han vill

Marie säger:

Någon dålig sida måste ju även jag ha!

Marie säger:

Annars kommer han ju tro att jag är fake!!

Marie säger:

Jo då, jag har verkligen tänkt till här

Lisa | och nånstans där så blev jag den jag är nu säger:

"någon"

Lisa | och nånstans där så blev jag den jag är nu säger:

stackars foppa...

Marie säger:

Jag har förresten inrett ett egent rum åt dig och Fjoll i vårt slott.

Lisa | och nånstans där så blev jag den jag är nu säger:

ska vi bo tillsammans?!

Marie säger:

Det är ett rum med Foppa-filmer som går på repeat och det enda ljud som hörs är mitt malande om hur bra han är.

Marie säger:

Det kommer bli succé

Marie säger:

Och efter 3674 dagar därinne kommer ni vara riktiga människor

Lisa | och nånstans där så blev jag den jag är nu säger:

det känns väldigt clockwork orange-aktigt

Marie säger:

Visst är det mysigt!

Lisa | och nånstans där så blev jag den jag är nu säger:
våldsamt



Sedan spårade konversationen ur, och både jag och Häxan fick ta och kyla av oss lite innan det gick alldeles för långt. Fredags-nöje på hög nivå!

image136


Kommentarer
Postat av: Fjoll

Mina blåbärsmongon! :love:

2007-11-10 @ 14:54:07
URL: http://amorous.webblogg.se
Postat av: Häx

Fjoll: Är du verkligen säker på att du vill göra :love: till Morr efter att ha fått reda på vilken framtid hon planerar för oss?! Du skulle ha läst resten av konversationen...

2007-11-10 @ 15:37:08
Postat av: Fjoll

Äsch, inte vara kinkig nu Häx. Vi får ju vara tillsammans ändå ;) :love:

2007-11-12 @ 00:11:45
URL: http://amorous.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...