En söndag som alla andra

Precis som alla andra söndagar, så gjorde jag förut en att-göra-lista. Och precis som alla andra söndagar så blev det heller inte mycket av med den listan.

Nu är klockan över åtta, och jag kan bara stryka hästeriet från listan. Någon städning, pluggande, mailande eller annat uppordnande har det alltså inte blivit av och nu orkar jag inte. Suck.

Att rida och tvätta hästarna tog betydligt längre tid än väntat, och det är väl något jag borde ha förstått sen tidigare. Som hästtjej brukar man snabbt få lära sig att allt tar mycket längre tid än vad man först räknat med. Åtminstone i stallet. Att duscha en envis shetlandsponny är inte det lättaste och speciellt inte då han är livrädd för vatten. Ulan däremot skötte sig som den gentleman han är och stod mest och myste.


image85     image86

Snällis och Dummis

                          

Dessutom var det en av de första uteritterna för Ulan sedan i början av sommaren, eftersom han haft problem med spruckna hovar som tvingats vila utan skor under hela sommaren/hösten.

Nu blir det sporten och sedan ska jag se på film.

Tjip!

Kommentarer
Postat av: sassa

hej!! skönt du mår bättre nu=)
söta dom e!

2007-10-07 @ 23:11:15
Postat av: Morran

Ja, mår mycket bättre nu. Japp, sötnosarna.

2007-10-07 @ 23:16:56
URL: http://www.mrsforsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...