Kullerbyttor gör mig glad

2-0 mot Skellefteå idag och Karol Krizan fick alltså hålla nollan för andra gången den här säsongen. Riktigt, riktigt skönt.

Krizans typiska kullerbyttor efter varje nolla är något som alltid gör en så sprudlande överlycklig. Dels för att det innebär vinst för MODO, förstås, och dels för att en glad Krizan är en bra Krizan. Han har fått mycket skit kastad över sig nu i inledningen av säsongen och kanske finns viss sanning i det. Men han har spelat upp sig och blir bara bättre och bättre. Jag tror han kommer fortsätta bli bättre och bättre ju längre säsongen lider, och vara som bäst sedan i vår när det verkligen gäller.

---

Gällande Leif Bork så tycker jag som de flesta andra, att det nog har både sina positiva och negativa sidor. Jag är den förste att se Boork som en otroligt kompetent och kunnig coach och hockeyvetare och jag såg honom som en stor anledning till att jag tippade Brynäs högt upp i Elitserietabellen i år.

Men, som han själv säger har han inte fått ut max av laget. Vad som sedan är de bakomliggande orsakerna till varför kan man spekulera i, och jag tycker själv att man kanske borde fundera på herrarna runt honom också.

Det positiva är ändå att detta kanske kan bli den nytändning som behövs. När det inte fungerar behöver man ta till åtgärder, och är detta vad man inom Brynäs tror krävs är det självklart rätt beslut. Hur det går för Brynäs i fortsättningen ska i vilket fall som helst bli grymt spännande att se.

image136


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...