Naturligtvis är det möjligt att älska människor

- förutsatt att man inte känner dem så noga
Charles Bukowski

Det var bland det bästa jag läst på länge. Det går genast in på listan över mina miljontals citat-favoriter. Jag har aldrig läst något av Bukowski, men ska nog göra det. Vi tycks ha en liknande syn på världen vi två.

Nej då, jag är inte alls bitter idag och känner knappast något hat. Tvärtom är jag på bra humör trots en rungande förkylning och hög feber. Men trots bra humör så måste man ibland ha en något svart syn på livet. Anledningen är enkel. Det är roligt, och det är lätt. Framförallt ger det en också chansen att ofta bli positivt överraskad.

---

Det står i mitt horoskop för veckan som kommer, att jag ska få en konkurrent. Jaha, vem skulle det vara? Inom vilket område? Det enda området jag bryr mig om har jag nämligen redan haft en konkurrent länge och nog nu, så det känns inte som någon nyhet. Men vem vet, det kanske är en till? Bäst att vara lite bitter nu denna veckan, så kan jag bara bli gladare om jag slipper den där konkurrenten.

---

Mitt jobbigaste problem just nu är att jag fått en vision om att Stanley Cup kommer lyftas av Peter Forsberg i vår, om jag bara följer visionen. Den går ut på att endast ha ett fönster uppe åt gången på datorn, och jag måste säga att det är en aning irriterande. Men vad gör man inte, liksom?

image136

Kommentarer
Postat av: Linn

Hejhej!

Undrar hur du gör så att det blir som en svart ram som delar bakgrunden från det andra?

Om du förstår vad jag menar vore jag oerhört tacksam om du ville hjälpa mig hur man gör en sån =)

Mvh Linn

2007-10-29 @ 13:57:13
URL: http://linnmarkstedt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...