Senaste tidens shopping

Det har blivit en del shoppande nu, så jag tänkte redovisa lite smått vad som under senaste två veckorna fått Morran som ny ägare.



                    



Jag och Stockholmsfjollan tog ett varv på Gina Tricot förra tisdagen och jag passade då på att köpa den rosa tröjan som jag så länge suktat efter. Dessutom hittade vi, rea-letare som vi är, supersöta korta ballongkjolar för 49 kronor så vi köpte därför varsin. Fjollan köpte en svart och jag köpte en petrolfärgad. I affären tycktes det vara ett fynd, men när jag förra lördagen stod i Fröken Bitters rum och provade kjolen kom jag snabbt fram till att så var inte fallet. Hur jag kunde köpa en ballongkjol känns därför som ett mysterium, och jag förstör nu Mickes "Så den var på rea alltså? Ja, jag förstår det!". Nåväl, den är i alla fall i en snygg färg. Med från Gina kom också ett par supersöta trosor (dock ej med på bild).

I Sundsvall blev det inte speciellt mycket shopping, men en svartglittrig oversized top/linne från H&M blev det i alla fall. Dessutom köpte jag en supersnygg lila top (men den ligger i tvätten efter att jag svettats runt i den under mina febriga dagar) samt ett lila halsband. 

På fredageftermiddag när febern äntligen gått ner lite blev det en snabbvisit till Charlottenberg, eller Challa som alla vanliga människor säger. Där hittade jag äntligen en frisörsalong som sålde Kerastase, så jag kunde äntligen få köpa den omtalade hårinpackningen. Som synes blev det till slut den rosa, nämligen denna. Jag har ännu inte provat den, men den luktar i alla fall sjukt gott!  

Dessutom blev det lite smått och billigt från ÖoB samt Rusta. Nivea bodylotion för 20 kronor, nagellack från Rimmel för lika mycket, hårinpackning från Mood för 39 kronor och två schampon från underbara KMS för 29 kronor styck. KMS kostar annars runt 200 kronor styck, så även om detta är utgående modeller får man se det som ett fynd.

Eftersom Affection hade 20 procents rabatt på alla sina varor passade jag också på att köpa ett prova-på-kit på Isadoras mineral-make up. Jag köpte i färgen medium beige vilket är lite mörkare än vad jag egentligen använder. Jag tycker Isadoras foundation är perfekt för att blanda ut min foundation från i.d BareMinerals med, så jag kan blanda och få en lite mörkare nyans utöver den vanliga I.d jag har. I prova på kitet får man med en liten foundation och en liten kabukiborste som båda är i perfekt rese-storlek. 139 kronor är normalpriset, och de är dryga.



image80

Bild från Isadora.



Nu är jag sugen på att klicka hem ett, eller fem, supersöta armband från KyssJohanna. Men jag har lovat mig att dessa får vänta tills pengarna trillat in igen.


image1



Kommentarer
Postat av: sassa

bra o fina grejer=) ja vill ha den tröjan oxå. partytoppen va snygg d lilla man ser:p kostar?

2007-10-10 @ 23:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...