Skor och dess förmåga att påverka livet på jorden

Eftersom jag inte infunnit mig tidigare så jag kunnat få hem hemtentan som ska vara klar nästa fredag, fick jag åka in till Karlstad idag för att hämta den. Jag och Murke passade då på att shoppa lite innan vi mötte upp Stockholmsfjollan för en trevlig och underhållande fikastund med samtalsämnen som hur underbar jag är (en livlig diskussion!), hur dum en viss dokusåpatjej är samt hur bitter man egentligen får bli över ett par skor som inte passar. 

Skorna som inte passade blev lite av dagens grej. Jag var inte världens största muntergök när jag gick upp klockan sju imorse, och de där skorna hjälpte inte direkt till för att få mig att kvala in på den listan heller. Att Flyers dessutom förlorat under natten, och att MODO förlorade nu ikväll och det faktum att jag inte fick se matchen gör att omuntergökheten inte bara utvecklats utan också gått och blivit ren och skär vresighet och bitterhet.

Som tur är så är det fredag imorgon, och dagen innan högskoleprovet. Så jag kommer inte ha tid att vara vare sig bitter eller vresig eller ens något alls.



Det som fick följa med hem var alltså inga skor, utan en fönlotion (efter mycket funderande blev det alltså denna från Kérastase), två toppar, en puderborste, ögonbrynsfärg (för att späda på bitterheten så..., ja det blev lite för mörkt) samt multivitaminer i brustablett-form. Jag ska bli pigg nu.

Murkes inköp bestod av ett par jeans med hög midja samt en knallrosa liten "partyväska" från Monki i sedvanlig Murke-stil. I sedvanlig Morran-stil köpte jag dessutom alldeles för mycket fika som Murke i sedvanlig Murke-stil glupskt vräkte i sig samtidigt som hon lite försynt skyllde på sin arbetslöshet. Det är tur för henne att hon har en rik student som betalar fika, margarin och chips åt henne.

---

Kul att Yetman fick måla i debuten, för övrigt! Det gör bitterheten mycket mindre faktiskt. Nu när jag tänker efter, så var skorna inte ens särskilt fina.

Nu har jag bestämt mig för att skippa att se Penguins - Maple Leafs och istället gå och lägga mig. Det skulle knappast vara negativt.

Gonatt!

image136


Kommentarer
Postat av: Emmy

Jag har en tendens att irrsurfa på nätterna, vilket i det här fallet ledde mig till detta ditt inlägg. Fick en feeling om att kommentera dessutom. På det om bitterhet över skor som inte passar. Det känns igen här också, och proportionerna på bitterheten kan inte bli nog så stor om nu skorna i fråga var tillräckligt estetiskt tilltalande. Å andra sidan är det tungt att vara bitter, så jag får önska dig all lycka med att fösa undan den, helt enkelt.

Ha en trevlig dag. //Emmy

2007-10-26 @ 02:33:13
URL: http://emiliekilstrom.blogg.se
Postat av: Linda

Förlusten igår känns bitter! HV var inte så mycket bättre än MODO, MODO hade farliga chanser, men lyckades inte sätta dessa puckar bakom Liv. Men kul att Yetman gjorde mål, det är det positiva tillsammans med Victor Hedman. Han är grym den killen!

2007-10-26 @ 10:11:03
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: Sandra

Vilka snygga t-shirtar! :)

2007-10-26 @ 10:20:26
URL: http://sandralundin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...