Statsny visar fortsatt god form

Jag skrev i söndagsnatt om Paul Statsnys hattrick i säsongspremiären, och hur kul det skulle bli att följa hans utveckling denna säsong.

Han har verkligen börjat säsongen på ett helt lysande sätt. Natten till måndag, i matchen mot hajarna, slog han till och gjorde hela fem poäng! Statsnys fina inledning på säsongen belönades med att han blev NHL:s föste stjärna denna veckan. Fyra assist och ett mål stod han för i matchen och Avs vann matchen med 6-2. Dessutom gjorde Joe Sakic och Milan Hejduk sina första mål för säsongen, och det känns alltså riktigt bra nu.

---

I övrigt gjorde Chris Chelios sin 1550 NHL-match inatt mot Edmonton Oilers. Det innebär att han är åtta genom tiderna i antalet spelade NHL-matcher, och kan han hålla sig fri från skador under säsongen har han stor chans att slå både Ray Bourque och Larry Murphy (1612 respektive 1615 matcher). Allra flest matcher har Mr. Hockey himself, Gordie Howe. 1767 NHL-matcher har den legendariske kanadensaren spelat ihop.

En annan som avancerade var Nicklas Lidström. Han assisterade fram Mikael Salomonsson och Tomas Holmström och gick därmed om Peter Forsberg vad gäller svenska poängligan i NHL. Han ligger nu tvåa på 873 poäng (The God har 871) och leder gör Mats Sundin på 1249 poäng.

Kul för Lidström säger jag. Kul, kul...

Kom nu Kung Forsberg, och ta tillbaka din andreplats. Så här kan vi inte ha det. Lidström är mer än värd en placering högt upp på listan, och jag är den siste att inte kalla honom för makalöst grym. Men Peter Forsberg är och förblir kung och det svider därför lite att han i nuläget förlorat den där andreplatsen vad gäller gjorda poäng.

---

Min trötthet och feber sitter i, och jag gick häpnadsväckande nog och la mig redan klockan åtta igår. Det innebar att jag bara hann se första perioden i matchen mellan MODO och Södertälje. Skönt nog vann MODO med 4-3, och de hade visst spelat upp sig i tredje perioden. Nu väntar två tuffa bortamatcher på rad. Först Frölunda på torsdag och sedan Färjestad på lördag, och jag hoppas MODO visar upp ordning och reda samt varsam behandling av pucken. Jag får kalla kårar av att se hur pucken stundtals kastas iväg. Men powerplay fungerar bättre och bättre, och jag är säker på att MODO kommer visa att de är värda att ses som Guld-favoriter.

image1 



Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaha jaa han sa verkligen VAD är det! :D:D:D Just då hade jag bara lust att slänga ur mig pucko, men det är väl inte så smart i början av första året. XD

2007-10-09 @ 16:48:55
URL: http://courageo.blogg.se
Postat av: Linda

Ja, det finns många biljetter kvar som tur är :) Brukar gå och lösa samma dag med, så jag avvaktar och ser :)

2007-10-09 @ 18:23:52
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: Linda

Haha...ja tänk om han skulle börja träna MODO. Shit, då skulle han verkligen få äta upp allt som han sagt om MODO och alla som tillhör!

2007-10-09 @ 18:24:27
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: deru

haha ååh mister floppa lär ju knappast komma ikapp heller eftersom han inte vågar spela;) haha

2007-10-09 @ 19:37:29
Postat av: sassa

har du varit hos dokton än??

2007-10-10 @ 23:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...