Underbart värre

Min andra match för säsongen jag på plats får se MODO, och nu blev det äntligen vinst. Att det blir mot Färjestad gör förstås inte saken sämre. Kung Magnus Wernblom lyfte snabbt in vinnarmålet i sudden och extasen var ett faktum.

Jag var riktigt, riktigt nervös innan matchen med tanke på att MODO inte kommit till sin rätt någon gång under inledningen av denna säsong, och matchen mot Frölunda i torsdags var dessutom riktigt usel. Den ende som var bra där var Karol Krizan som var en riktig gigant, men i övrigt var det alldeles för dåligt.

Som MODO:it i Värmland är det lika mycket Färjestad som Timrå man vill slå, och att förlora mot vargarna är förstås aldrig roligt. Tyvärr har jag varit med om det alldeles för många gånger vilket gjort att jag lätt intar en bitter och hatisk inställning mot Jörgen Jönssons mannar. Jag kan utan omsvep erkänna att det i mycket handlar om just avundsjuka, men avundsjuka eller inte så svider en förlust mot Färjestad som aceton i sår (och testa gärna själva får ni se).

Som sagt, på grund av spelet MODO uppvisat i tidigare matchen och att det var just mot Färjestad gjorde att jag var nervös värre när vi åkte till Karlstad. Tyvärr (eller ska man säga tack och lov?) fick jag göra mig av med min nervositet för det hade jag inte tid med. Jojjo lät mig inte sitta i mina egna tankar en endaste gång, utan babblade ständigt på om ditt och datt och med tanke på att den lilla damen faktiskt fyllde 20 lät jag henne hållas.

Matchen då?

MODO var riktigt, riktigt mycket bättre än föregående matcher och om man jämför med matchen mot Frölunda var det en hundraprocentig upplyftning! Det kändes riktigt skönt att se, och samtliga spelare såg betydligt hetare ut. Krizan fortsatte storspela i mål och gjorde flertalet riktigt svettiga räddningar i mål som verkligen höll världsklass (med andra ord: Krizan är i form igen!)

Det var kul att se att man höll ihop laget och spelade välvårdat och organiserat utan att hiva iväg puckar som tidigare varit fallet. MODO hade det mesta av spelet, i alla fall i första och tredje perioden, men Färjestad spelade även de mycket bra och lyckades framförallt vara hetare framför mål vilket också kunde ge dom ledningen två gånger i matchen. MODOs kvitteringsmål till 1-1 gjordes av Magnus Wernblom efter pass av makalöse Niklas Sundström och Per Hållberg i powerplay med cirka fem minuter kvar av första perioden. Nästa kvitteringsmål var det Per-Åge Skröder som var framme i spel fyra mot fyra. Assisterad av Sundström kunde han via ett direktskott på Susses passning ge MODO 2-2. I sudden var det sedan Mr MODO som åter stod för målskyttet och blev matchhjälte vilket han verkligen förtjänade. Den karln är ständigt ett orosmoment för motståndarlaget i och med sin tuffhet framför motståndarmålet. Assisterade matchhjälten gjorde Mattias Timander, och lovord om honom har jag inte tid med nu. Det skulle som vanligt ta alldeles för mycket tid.

Sammanfattningsvis, så känns det hur underbart bra som helst!

---

Jaha, då var det Dallas som var nästa lag att stå på tur för att rycka i Kung Forsberg. Undrar vilket lag som står på tur härnäst?

---

Jobb hela dagen imorgon. Blir nog en hel del innebandy skulle jag gissa. Nu ska jag försöka vila upp mig lite inför morgondagen.

Godnatt.

image1


Kommentarer
Postat av: Linda

MODO var det bättre laget matchen igenom! FBK fick två turmål mer eller mindra. Till och med Peter Nordström sade att MODO var bättre, och det säger en hel del :) Härligt att våra grabbar spelade bra igår och visade vad dem kan. Mer sådant i fortsättningen!

2007-10-14 @ 14:10:25
URL: http://persson86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...