Årets mest intressanta inlägg

Nej, det är faktiskt ingenting om The God. Det är istället 100 saker om mig själv. Läs och begrunda, för detta tog skapligt med tid att pilla ihop ska ni veta.

(Favorit i repris eftersom jag tycker så mycket om mig själv. Se originalinlägget här).

1. Bland det mest värdefulla jag har är mina slitna gamla tofflor inköpa för tio kronor. Jag går knappt en meter utan dem.
2. Jag är våg och med månen i stenbocken och ascendenten i kräftan.
3. Jag sparar på alla tidningar. Även dagstidningar.
4. Astrologi anser jag är på tok för underskattat.
5. Nordamerikanska indianer är ett stort intresse jag har.
6. Jag tycker Ben Affleck är en sjujäkla skådis. Motiveringen är att han är snygg.
7. Jag och en kompis funderar på att anmäla oss till Lyxfällan. Han är dock värre än mig.
8. Ovanstående gör mig glad. Jag älskar skadeglädje.
9. Jag är hypokondriker. Enligt andra. Enligt mig själv enbart realistisk.
10. Hål i huvudet är titeln på en av de bästa böcker jag läst.
11. Fiskbullar är bland det godaste jag vet.
12. Emil i Lönneberga är min Astrid Lindgren-favorit och hör till favoriterna överhuvudtaget.
13. Familjen Macahan/How The West Was Won är tillsammans med Kung Forsberg bland det största i mitt liv.
14. Jag är lite småkär i Alex Schulman.
15. Jag tror jag skulle överleva utan något annat att äta eller dricka, bara jag hade obegränsat med mängder multivitamindryck.
16. Jag är nog ganska egenkär, jag.
17. Det sämsta jag gjort i mitt liv är att gå estetiska programmet inriktning bild på gymnasiet.
18. Oasis Wonderwall är nog något av så kallad "depp-musik" för mig. När jag är ledsen, då lyssnar jag ofta på den, och sen är jag glad. Det är så depp-musik ska funka.
19. Att diskutera är bland det bästa jag vet. Ju mindre personen jag diskuterar med håller med mig, desto gladare blir jag.
20. Blir personen i exemplet ovan dessutom irriterad, blir jag på strålande humör.
21. Nummer 21. Kung Forsberg. Mästaren. Giganten. Magikern. Den bäste av dem alla. Universums härskare. The God himself. Han är min största inspiration och han är min Gud, rätt och slätt.
22. Sportjournalist är nummer ett, men ska jag vara ärlig så har jag tänkt mig som så att ha något litet extraknäck också. Jag funderade på att uppfinna ett botemedel mot exempelvis cancer, och sedan få Nobelpriset för det. Alternativt kanske knäcka extra som polis. Trevligt med ett extraknäck för skojs skull liksom!
23. Jag vet redan hur min klänning på Nobelmiddagen ska se ut.
24. Jag är övertygad om att man kan lagra sömn, vad än vetenskapen säger. Min vetskap säger att detta fungerar alldeles lysande.
25. Jag lyssnar alltid på mig själv.
26. Mina första kärlekar var Zeb Macahan, Luke Macahan, Josh Macahan, Frank Grayson, Wolf-Paw och Teelo och sedan kom Peter Forsberg.
27. Jag hade en liten crush på Sony också, den blå igelkotten i TV-spelet. Dessutom kommer jag alltid älska Emil Svensson i Katthult.
28. Tidningar/magasin är min drog. Jag läser minst tre dagstidningar varje dag, både papperstidningen och nätupplagan och utöver det läser jag svenska och brittiska Cosmo och Glamour, SOLO, Veckorevyn, Sportmagasinet, Pro Hockey och Hockey.
29. Jag tycker det är skamligt att inte någon TV-kanal kan visa Familjen Macahan och Rederiet i repris. Herrejösses!
30. Min pappa kallar mig för tratten när jag är sur. Det är inte menat som någon komplimang, men jag ser det ändå som det. Det finns värre saker man kan bli kallad.
31. Mina största fobier är getingar, att förlora och att bli missförstådd.
32. Tidigare var även blodprov en stor fobi, men jag är stolt över att ha lyckats komma över det nu.
33. Mitt namn är ofantligt viktigt för mig. En person som kallar mig något annat, och inte efter det lär sig, blir genast en idiot i mina ögon.
34. När jag blir miljardär ska jag investera i lyxvillor/våningar i Denver, NY, Philadelphia, Toronto, London och Örnsköldsvik.
35. Jag dagdrömmer hela tiden.
36. USA är för alltid en stor fascination för mig. Landet i sig, dess historia, nuvarande händelser och dess geografi.
37. Jag prickar plättlätt ut varje delstat, större städer och vattendrag i USA.
38. Hockey i allmänhet och NHL och ES i synnerhet är mitt största intresse.
39. Jag tycker alla andra borde tänka lite mer som mig.
40. Trocadero och Cola delar första platsen över absolut godaste drycker som skapats.
41. Woody Allen är i mitt tycke kolossalt rolig.
42. Jag är en språkpolis utan dess like, men ska erkänna att jag missbrukar ordet kolossal och att jag, för att göra det ännu värre, inte är helt hundra på ordets rätta stavning och att jag inte på långa vägar orkar ta reda på svaret..
43. Jag tycker psykologi är enormt fascinerande, likaså allt som har med att utforska min egen och andras personligheter.
44. Organisation är mitt mellannamn. Jag skriver ner allt jag ska göra enligt en lista och avbockar sedan.
45. Att lära sig nationalsången borde i mitt tycke vara en del av undervisningen i skolan.
46. Kanske skulle användandet av kajalpennor också vara en del av skolans undervisning. Eller åtminstone att man satsade en del på att lära ut innebörden av uttrycket "less is more".
47. Jag är enligt uppgifter manlig både vad gäller smak inom film, musik, mat, humor,  livsfilosofi, livsåskådning och tävlan/sport.
48. Jag kan ägna mycket tid åt att spekulera i vad som är en "manlig livsfilosofi/livsåskådning".
49. Risgrynsgröt är bland det äckligaste jag vet.
50. Jag hävdar bestämt att musik inte är något man ska lära sig tycka om. Musik ska man tycka om från början. Gillar man inte det man hör, så gör man det inte och ska inte göra det.
51. Jag spelar i samma liga som Olinda Borggren.
52. Jag tror på ödet när jag känner för det. Allt för att må så bra som möjligt.
53. Jag har en riktig oreda här på skrivbordet och trivs med det.
54. En tatuering skulle jag kunna tänka mig att ha. Piercingar och tatueringar är i min värld oftast ett minus (särskilt det förstnämnda) men en tatuering nere på ankeln har jag funderat på. Motiv: Tre Kronor.
55. Post-it lappar är en stor del av mitt liv.
56. Jag tycker Arvikafestivalen är hemsk och skulle gärna se att den flyttades till exempelvis Kina (nej jag har inget emot kineser, men jag ser hellre att jag slipper den typ av musik).
57. Istället skulle det gärna få vara en rockfestival. Får jag välja fritt skulle det vara en festival med MIN typ av musik helt och hållet (se listan med bra musik till vänster). Ja, det är nog vad jag ska försöka fixa den dagen jag blir mångmiljardär. U2 i Arvika skulle vara vad som krävdes för att jag skulle tänka mig att bli en "festivalare".
58. Jag har svårt fr att äta frukost, men efter flera år har jag nu lärt mig att äta åtminstone något.
59. Tyvärr kan jag inte äta vanlig frukost, utan måste byta cirka en gång i veckan.
60. Jag tycker inte om det, men jag är skapligt kräsen vad gäller mat.
61. Åka bil snabbt och lyssna på bra musik är bland det bästa jag vet. Bara det borde vara en motivation till att ta detta dumma körkortet nu!
62. Vid snart fyllda 20 år har jag äntligen lärt mig att på frasen "Ha en trevlig helg" svara "Ja, detsamma" istället för det lite mer själviska "Ja, det ska jag!".
63. Disktrasor är bland det äckligaste jag vet. Och vad jag vet är det en relativt vanlig känsla. Kanske något man skulle lägga pengar på att forska om och försöka hitta ett bättre alternativ.
64. Här tänker jag inte skriva något, av ren princip.
65. "Det är en principsak" är ett väl använt uttryck i min vokabulär.
66. Jag använder enbart ett sorts schampo och får ångestkänslor om jag är borta och har glömt ta med det.
67. Personer som skriver bra, både grammatiskt korrekt och med stor portion humor (eventuellt ironi) och gärna kunnighet inom sitt ämne (helst sport) har alltid fascinerat mig enormt.
68. Som en ren principsak har jag svårt för Dillchips om det inte är hockeymatch. Är det inte hockey tycker jag det ska vara Sourcream.
69. Jag vill läsa Journalistprogrammet i Sundsvall. Jag vill, jag vill, jag vill!
70. Jag har egentligen en positiv syn på det mesta, men inte ens jag tror jag kommer kunna muta mig in på ovanstående program.
71. Jag är alldeles för ovåldsam för att ens fundera på tanken om att bombhota eller på annat vis hota för att få en plats på den utbildningen.
72. Största skillnaden mellan mig och män är att jag ser smulor på bordet, det gör som bekant inte de. Ja, sen finns det några skillnader till också, förstås. Men det där är nog nummer ett.
73. Innerst inne tror jag alla människar tycker samma som mig, delar mina åsikter om hockey och annat och anser att den musik jag lyssnar på är den enda rätta, men att de enbart för att jävlas låtsas ha andra åsikter och annan musiksmak. Antingen är det så, och att de bara är retsamma, eller så är de helt enkelt dumma.
74. Hela min budget inför hösten bygger på att jag ska ha tur konstant och få allt mycket billigare än vad det egentligen kostar. Trots min optimism har jag börjat fundera i banor som "detta kommer aldrig att gå".
75. Jag har ett färdigskrivet (nåja. Lite korrigeringar vore inte fel) material till en bok som jag skrev när jag var 13 till 14 år. Tyvärr är det hiskeligt dåligt så det blir nog aldrig någon bok. Huvudkaraktären heter Sandra och har en häst som heter Katta. Det, och inget annat, är det berättelsen handlar om. Med andra ord, det händer absolut ingenting.
76. Paris Hilton och Victoria Silvstedt är alldeles för underskattadade tycker jag. Jag betvivlar att de är så dumma som de ger sken av, istället är de grymt smarta och tjänar pengar på sin image. Det tycker jag är beundransvärt, mer eller mindre.
77. Jag är släkt med Gustav Vasa och säkert med Marie "Men de kan väl äta bakelser istället" Antoinette.
78. Mina favoritårstider är höst/sensommar och vår/försommar.
79. I övrigt hatar jag allt väder.
80. Mina fötter är enormt känsliga. Till och med ett myggbett leder med största sannolikhet till en inflammation med en penicillinkur som följd.
81. Pizza är endast gott i Arrvika och Norrland, möjligen också i Uppsala. I Karlstad är det oaptitligt.
82. Jag har stora planer på att börja klippa mig i alla Sveriges lite större städer.
83. Färjestads BK är ett skitlag och mitt hatlag nummer ett. Därför är jag glad att Andreas Johansson nu lämnar. Finns det något värre än att spelare man gillar spelar i lag man ogillar? Nej knappast.
84. Enligt högst vetenskapliga undersökningar har jag kommit fram till att killar som anser att Ovechkin skulle vara bättre än Crosby ofta är en smula (en ganska stor smula) feminima och vad man kallar för gay. Detta ska dock inte likställas med att jag kallar alla med en avvikande åsikt för gay.
85. Jag har dåligt samvete för en sak som skulle kunna åtgärdas, åtminstone lite grann, bara genom att skicka ett sms. Ändå blir det inte gjort.
86. Jag brukar ljuga för nya bekantskaper om vilket gymnasieporgram jag gick. Samhäll säger jag utan att blinka. Det är en lögn som så gott som blivit en sanning.
87. Min mormor är en av mina bästa vänner. Vi har samma hemska åsikter om det mesta och hon tycker i hemlighet att Kung Forsberg är lite het.
88. Jag jobbar bäst under press och allt blir mycket bättre om jag gör det i sista minuten.
89. Undantaget som bekräftar regeln: Mitt och Murkes projektarbete på gymnasiet.
90. Jag vet inte om det är för att jag är trög eller bara lat eller vad det nu är, men jag brukar lyssna på en och samma låt hela dagen. Om och om igen.
91. Jag har aldrig förstått hur folk kan tycka Johnny Depp är det snyggaste som finns. Jag förstår heller inte Kate Moss storhet på något vis.
92. I hemlighet älskar jag när folk pratar skit om MODO och Kung Forsberg, för då får jag ägna mig åt att motbevisa dem.
93. Jag är barnsligt förtjust i födelsedagar och räknar dagarna. Idag är det 52 dagar kvar till min 20-årsdag.
94. Jag är livrädd att personer i min närhet ska glömma min födelsedag. Därför ser jag till att inte riskera att upptäcka att de har glömt den, genom att så fort jag ser dem skrika att jag fyller år. På det viset riskerar jag inte att gå hela dagen utan att de säger grattis.
95. "Du är så söt när du är sur" eller "tänk att någon så sur kan vara så underbar" tycker jag är alldeles förträffliga komplimanger.
96. Sjunde Himlen kommer för alltid vara en av de bästa amerikanska TV-serier som gjorts på 90/00-talet. Detta endast på grund av bröderna Stults. Kevin och Ben är praktexempel av snygghet.
97. Det jag hatar mest just nu är att jag inte fick tag på/inte hade råd med biljetter till Rolling Stones den tredje augusti. Det kommer sörjas lääänge.
98. Det kommer antagligen gå över skapligt mycket när Springsteen kommer hit.
99. Det kommer försvinna helt ur mitt minne om Kung Forsberg vinner Stanley Cup eller SM-guld.
100. Mitt blod är blått, mitt skinn är rött och mitt hjärta är för alltid rött, vitt och grönt.


image1




Kommentarer
Postat av: sassa

ja skulle ut men e sjuk. allt bra me dej?? ja hatar sjunde himlen. så sjukt dåligt:p

2007-09-23 @ 00:01:09
Postat av: Morran

Nja, fortfarande lite smpkrasslig. Nej du, Sjunde Himlen är det mest geniala amerikansk TV skapat på länge. Hahaha!

2007-09-24 @ 18:00:13
URL: http://www.mrsforsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...