"Det finns ingen som kan vara så otrevlig som du på ett så överlägset sätt"

Repliken som får mig att fundera fram och tillbaka på hur jag ska tackla den. Ska jag se det som bland det värsta någon sagt till mig? Ska jag se det som att jag är en otrevlig person? Ska jag se det som en komplimang? "Överlägset sätt" skvallrar om åtminstone en gnutta positivitet, trots allt. Men å andra sidan kan det också innebära att jag är bäst på att vara otrevlig. Att vara bäst är förstås bra, men är det bra att vara bäst på att vara otrevlig? Det ligger inte långt borta från den eviga funderingen "Är det bra på att vara bäst på att komma sist?" som säkert har sysselsatt många människor under lång tid. Eller så är det bara jag som innehar ett sådant typ av tankesätt och kan filosofera om något sådant.

Nåja. Vad en människa säger betyder inte alls lika mycket som personens kroppspråk och tonfall. Man måste titta på det och med hjälp av det granska meningen och på så vis komma fram till den underliggande betydelsen.

Då kan man också anta att det var ett skämt och ett skämt som pekar mer mot en speciell komplimang byggd på speciell och personlig humor, än en negativ betydelse där personen faktiskt tyckte att jag var otrevlig.

Man ska komma ihåg att man själv har möjligheten att tolka saker och ting. Trots allt.

Nattens trevliga upptäckt: Fotbollsfruar går just nu i repris på Kanal 5. Söndagar klockan 01:45. Tack, tack, tack!

image1


Kommentarer
Postat av: sassa

hahahhahahahahahah!!! du e så störd=) asså..fotbollsfruar måste vö va värsta serien genom alla tider låg budget ju:S

2007-09-04 @ 14:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...