Vårens studier

Jag tror jag börjar få klarhet i vad jag ska söka för kurser till i vår. Det har varit ett väldigt gissel med att få ihop kurserna vad gäller behörighet, tillräckligt hög studietakt, rätt tid på terminen och rätt antal poäng. Men dessa kurser är i dagsläget mitt förstahandsval:

- Litteraturvetenskap GR (A), 15 hp. Vecka 4-13, helfart. Distans, Härnösand.

- Journalistik GR (A), 7,5 hp. Vecka 14-18, helfart. Sundsvall.

- Grafisk Design GR (A), Dagspressredigering I, 7,5 hp. Vecka 19-23, helfart. Sundsvall.

Litteraturvetenskap är inte vad jag helst vill läsa, men det är ett av få alternativ jag har för att det ska gå ihop med hundra procentig studietakt under hela terminen.

Utöver dessa ska jag också försöka hitta någon kurs som går på kvarts- eller halvfart. Ju fler poäng man kan avverka per termin desto bättre.

Jag skulle dock behöva mer Journalistikkurser. Mittuniversitetet har ett flertal fler kurser utöver denna här ovan, men de är på B-nivå och kräver ett visst antal lästa journalistpoäng sedan tidigare. Men hur tusan är det tänkt att man ska kunna läsa en kurs som kräver si och så många poäng sedan tidigare, när ämnet/universitetet inte har nog många kurser på grundnivå för att man ska kunna få ihop det antal poäng som krävs?

Journalistik GR (A) Naturvetenskap, teknik och journalistik, 7,5 hp, som dessutom går under vecka 4-23 på kvartsfart, skulle vara perfekt att läsa som den där kvartsffartskursen jag vill ha extra. Men tyvärr har jag antagligen förstört chansen att få läsa den kursen, då jag registrerade mig på den i våras men aldrig genomförde den. Jag ska ta reda på vad som gäller när man varit registrerad med inte gjort några uppgifter och därmed inte kunnat få ett betyg. Förhoppningsvis är det en kurs med få sökande och att de därför kanske ger mig en ny chans i vår, alternativt om det finns någon möjlighet att få tenta upp den nu i höst eller i vår. Att ta reda på vad som gäller i sådana här fall står på "att göra-listan".

Ah, vad jag bloggar ikväll/natt. Jag funderar på att vara uppe tills vi ska iväg och hämta höet, och sedan sova på dagen imorgon istället. Sova under natten känns så... onödigt.

image1



Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, vi får väl se när ES drar igång. Men jag är övertygad om att Wallin kommer göra succé. Enligt min mening är Wernblom aningen avdankad. Men visst, han kommer säkert göra nytta. Men knappast i samma utsträcking som no 1 playmakern Wallin:)

2007-09-01 @ 02:59:41
URL: http://annalindback.blogg.se
Postat av: Viktoria

Hej! Du har inte funderat på Folkhögskola? Har själv börjat på Strömbäcks Folkhogskola nu i höst, journalistutbildingen. Helt sjukt lärorikt! Har på drygt två veckor hunnit med massor, lämnat in flera texter, lärt oss intervjuteknik, redigering och mycket mycket annat.
Och till kommentaren oven mig... Werner?? Avdankad? Glöm det. :)

2007-09-01 @ 10:53:03
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5361
Postat av: sassa

usch skippa sundsvall har jag ju sagt. plugga journalistskolan i molkom=)

2007-09-01 @ 15:46:06
Postat av: Morran

Anna: Ja, ahh vad skönt det ska bli när säsongen drar igång! Ja, jag tror Wallin kommer bidra med mycket. Det tar ju emot att på något vis berömma en FBK:are, men jag måste hålla med om att han är en riktigt bra playmaker. Vad gäller Wernblom hoppas och tror jag han kommer visa att han inte är avdankad. :)
Viktoria: Hejsan! Ja.. Jo, jag har haft lite planer på det också. Speciellt Molkoms folkhögskola som ligger ett tiotal mil från mig, men jag ska kolla upp Strömbäck också! :)
Sassa: Ja... men Sundsvall är... Norrland... Haha.

2007-09-01 @ 16:48:34
URL: http://www.mrsforsberg.blogg.se
Postat av: sassa

de d sa om lägenhet...ja skulle ta den billiga om ja va du. även om d e längre bort

2007-09-04 @ 14:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...