Better safe than sorry

Kung Forsberg är ju inte den enda som gör att jag ligger sömnlös om nätterna. Joe Sakic ställer till med samma sak och jag har länge väntat på att få höra om det blir någon fortsatt karriär för den kungliga kaptenen. När Adam Foote och John-Michael Liles förlängde sitt kontrakt med Colorado var det lyckorus de luxe i min morriga kropp, men det skuggades ändå över en smula av osäkerheten kring Kung Forsberg och Kung Sakic (och Kung Sundin förstås).

Sakic har ännu inte fattat något beslut, men det är i alla fall på god väg enligt The Hockey News och Aftonbladet.

Jag hoppas förstås att han fortsätter, men som vanligt är det förståeligt att det är ett svårt beslut att ta. Men jag får nog instämma med Steve Yzerman och Joe Nieuwendyk; är man inte helt säker på att man vill avsluta karriären, så är det bättre att fortsätta.

Better safe than sorry, alltså.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...