Framsteg mot en konvertering

Bland Fröken Bitters negativa sidor finns, förutom ett ego större än mitt eget, en förkärlek till kinesmat och förmågan att aldrig skämmas, också den största nackdelen att vara en timråtattare inifrån och ut och utifrån och in. Jag har länge försökt omvända henne och försökt få den bittra damen att konvertera till MODO-ismen och några framsteg har gjorts. Men mestadels står det stilla och hon hävdar att hon hellre skulle dö än att bli MODO-it.

Men, nu har hon sträckt sig så långt att hon gått och köpt en häst med ett så bra namn som Moro. Alla som inte är stumma kan själva lägga märke till hur okristligt illa detta namn ligger på tungan och hur givet det blir att hästen kallas för Modo. För att vara en bitter fröken så är det ett ganska stort steg att ens ta i den här hästen med tång. 

Jag var ut och tittade på mästerverket i fredags och visst är han fin? Jag, som knappt klappat på en större häst än Emil och Villsus på dryga ett år, var sjukt glad över lite skön hästlukt och att få klappa lite. Modo verkar dock inte riktigt lika förtjust i mig som jag är i han, men vi ska nog bli bra vänner till slut. Han är väl bara nere i en svacka han också, precis som övriga MODO-hjältar.



Avslutningsvis vill jag avsluta med en rolig historia. Denna tyckte jag var hutlöst rolig när jag läste den klockan 6 på morgonen när jag satt i skolan och råpluggade. Städerskan tyckte inte den var lika rolig utan trodde att jag hade satt i halsen och höll på att kvävas. Nåja, det var bättre än den gången hon fick väcka mig i alla fall.

Nils, 91 år gammal, låg för döden.
Han var och hade alltid varit en otroligt stor MODO-supporter. En dag så fick han för sig att bli meddlem i Timrå IKs supporterklubb och ringde sin gode vän Gösta efter det han betalat in klubbavgiften för att berätta.
- Du Gösta! Jag har precis blivit meddlem i Timrås supporterklubb.
- Vad säger du, du som alltid har sagt att detta var det sista du skulle göra i ditt liv. Du har ju levt för MODO Hockey, varför?
Nils säger då följande:
- Det är bättre att en Timråit dör än att en Modoit gör det.

Hahaha! Åh vad roligt!

Nu blir det nog sängen ändå. Jag ska filosofera lite om Murke har rätt när hon säger att män, och allt annat här i världen, är som bäst när de är lite bittra och cyniska med mörk humor och att enda undantaget är choklad. Jag tror hon har rätt för en gångs skull.


Kommentarer
Postat av: Emma

HAHAHAHAHA !!!!!!!!!!! den var rolig !



vad mysigt med hästar. fan vad jag saknar att vara i stallet. speciellt nu på vintern.



PS. HAHAHAHA !!! DS.

2008-12-15 @ 10:12:50
URL: http://emmaeliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...