Lite dubbelmoral är aldrig fel (nu heller)

Vilken fantastisk avslutning på helgen/början på ny vecka! MODO vinner, Philadelphia vinner och nu vann Colorado på straffar över Vancouver. Både Daniel Sedin och Daniel Tjärnqvist fick  måla och det var den sistnämnde som fixade förlängning genom kvittering till 4-4. Då var det stort jubel på Dalgatan. Härlig match och snygga straffar. Jag är visserligen inte särskilt glad i att matcher går till straffar efter fem minuter, men så länge mitt lag vinner så sticker jag så klart inte under stol med dubbelmoralen.



Peter Budaj fick kapitulera för den första straffen men höll sedan tätt medan samtliga Avs-skyttar (Wojtek Wolski, Marek Svatos och Milan Hejduk) satte sina straffar. Svatos och Hejduk gjorde det riktigt snyggt dessutom och The Duke var isens bästa. Vi är tighta han och jag, det är något av en tradition att han är den bästa när matchen visas på TV. I alla fall den här säsongen. Förr var det ju en viss annan spelare som jag var än mer tight med.  

Jag fick till några klassiska hårritualer och det kändes som att det stämde bra nu faktiskt. Mina ritualer har ju inte gett någon större framgång senaste tiden men förhoppningsvis är det här vändningen. Förresten, tack Majk för att du är världens bästa bror och ser till att jag inte missar något och för att du lyssnar på mitt tjat! Snart är det jul!

Nej, kanske dags att sticka till universitetet nu. Jag ska layota och redigera en sida om energi och behöver nog lite tid på mig innan jag ska möta upp Katten och Terror för fortsatt plugg. Kul måndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...