Blondes have more fun?

Det blev i alla fall en poäng med från Jönköping ikväll. Jag såg inte matchen idag heller, utan fick nöja mig med att spana in när Färjestad fick stryk av Mora.

Ikväll visas Philadelphia-Ottawa på TV:n så det blir i alla fall lite trevlig hockey idag att se på. Utöver det tänkte jag ägna kvällen åt att plugga lite inför högskoleprovet. Min efterlängtade bok kom idag, så här ska pluggas. Jag har bläddrat lite i den och det verkar finnas mycket bra övningar och tips och trix. Några poängs förbättring borde den kunna ge i alla fall, och gör den det så är den värd pengarna. Utan tvekan.

Just nu funderar jag mest över mitt hår. Ingen skräll direkt, men så är det i alla fall. Frisörtid på tisdag och innan dess måste jag bestämma mig om håret ska bli blont på riktigt (snyggt blont då, men jaha, vad är snyggt blont? eller om det ska bli brunt. Ett ganska svårt beslut för någon som jag som skulle ha ohyggligt svårt att bestämma vilken sida av sängen jag skulle gå upp på om sängen inte stod gentemot väggen...

Blondin eller brunett, det är alltså frågan.


image297


Jag vill ha en kall blond nyans alternativt en ganska mörkbrun nyans med slingor. Men, det är verkligen svårt att bestämma sig. Eftersom jag just nu är ganska blond och har kämpat mig hit genom att offra både blod, svett och tårar känns det ganska dumt att tvärvända och färga det brunt. Dessutom är ju våren på ingång och då känns en ljus nyans passande. Men, eftersom jag nu är ljus så ser jag hur många snygga brunetter som helst. Jag blir grymt sugen på att gå tillbaka till det bruna, men ja, jag vet inte.

Jag ska äta lite vindruvor, så kommer jag nog på hur jag ska göra.

Tjing!

image238


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Kör på blondt! Nu när våren kommer är det mycket roligare att vara ljus än mörk! Och skulle du inte trivas är det ju bara att färga håret mörkt sen istället, det är ju betydligt enklare att göra så än att först bli mörkhårig och sedan vilja bli blond igen!

2008-02-29 @ 22:14:05
Postat av: Oraklet

Vem sa att det skulle vara enkelt? Lyssna på mig, som färgat håret i olika nyanser i två års tid, varannan månad nu snart.

Se till att frisören vet vad denne snackar om. Be om att lägga nyanser som ser naturliga ut, men ändå med lite avbrott här och där.

Man blir aldrig nöjd.

Så mitt tips är att du verkligen ser till att bli blond. Kanske kan frisören rama in ditt ansikte med brunt underhår, inte mycket alls, men lite så att du inte blir helt blond.

Sen, kan du alltid färga tillbaka.

Mitt hår är nu blondt, men med brunt underhår och en del slingor. Jag älskade detta i början, men nu vill jag bli ljusare IGEN! (Efter en månad i denna färg..)

2008-03-01 @ 11:42:53
Postat av: BlondHäx

Blondes ALWAYS have more fun ;)

2008-03-01 @ 12:31:14
Postat av: Morran

Isabelle: Ja, det blev blont nu! :) Du har ju rätt i det, bättre ta blont nu så slipper man en massa problem med att gå brun brunett till blond. :S
Oraklet: Men, nu är jag nökd! Tillfälligt i alla fall, hehe! Jag ska bara köpa schampo och balsam från Sebastian, det där du hade. Så blir det bingo sen.
Häx: Jo, jag har skitkul nu faktiskt. Men kanske mest för att Foppa spelar... Och att jag känner mig smart som blondin. Hehe!

2008-03-07 @ 14:58:48
URL: http://www.mrsforsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...