En liten förtydligan...

Men först en fråga.

Hur kommer det sig att uttrycket "Händerna på täcket nu, Morran!" har haglat över mig sedan den 4:e mars?

Nu är jag medveten om att jag själv brukar berätta om hur gärna jag hade velat vara Kung Forsbergs högra hand och hur jag helst har nätterna med honom ifred, men vi vet väl alla att det är på en riktigt beskedlig nivå detta? Så beskedlig som jag alltid är.

Händerna ligger alltså på täcket i alla väder, oavsett antal smörpassningar. Det är sant det.

---

Nu är händerna dock mest i käften, som en sorts sadistisk gärning som används som gammal hederlig ritual när det är underläge. Den här ritualen är en gammal god klassiker som jag egentligen skulle vilja få skrota. Den om någon får mig att framstå som en sjuk idiot, och för att citera Fritzen (eller vem som helst) "så räcker det ju med allt annat".

0-3 mot Dallas nu, men det är nästan halva matchen kvar att spela. Men Kung Forsberg... Vart är han? Spelar han ens? Förbannade teknik som ska krångla. Inte ens webbradion fungerar, och här sitter man och undrar vad som händer.

---

Timrå i kvarten då? Ja, jag har inte riktigt tjoat färdigt ännu. Men det är händerna på täcket även där.

image238


Kommentarer
Postat av: Linda

Det verkar som att våran Kung Forsberg stod över matchen pga ljumskproblem?! Jag tror att han valde själv att inte spela, det är tufft att gå in och lira flera matcher såhär i början utan att ha spelat match på nästan ett år. Så jag tror att han ville vila sig. Antagligen spelar han snart igen, jag hoppas på det!
Timrå i Kvarten?! Det var väntat, frågan är om det kommer att bli en rysare som förra året?! Eller hur ska det sluta i år?! Jag har blandade känslor! Men härligt att slutspelet drar igång imorgon :)

2008-03-10 @ 10:19:39
URL: http://persson86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...