Mobil, plånbok, mp3, busskort...

Det räcker med att jag ska åka in en snabbsväng till stan för att kontrollgenen i mig ska väckas till liv. Jag måste kontrollera tio tusen gånger så att allting är med. Beroende på vart jag ska har jag olika minnesramsor jag kör med för att kontrollera och checka av samtliga nödvändigheter i huvudet.

Ni kan ju räkna ut hur det ser ut när jag åker bort en vecka eller liknande. Inte nog med att jag har råpanik över risken att glömma något, jag tar dessutom med i princip allt jag äger och har.

Nu till det roliga. Jag ska flytta 60 mil. Hela undervåningen är nu proppfull med diverse av mina pinaler. Min familj sliter sitt hår och påstår att jag inte behöver ens en fjärdedel av allt. Jag vankar av och an och oroar mig för hur jag ska klara mig på endast dessa saker. Och hur i all världen ska jag klara att inte glömma kvar något?

Hockeymässigt är jag ganska borta just nu. Jag såg inte Flyers spöa Rangers inatt, jag har ingen aning om hur det gick i semifinalerna ikväll (utöver att hela Värmland verkar hänga med huvudena och Fröken bitter är... bitter, så jag kan ju visserligen gissa), jag ska inte se Colorado möta Vancouver inatt och att det nu blivit klart att Harri Rindell tar över som tränare efter Harald har jag inte hunnit lägga mycket tanke på. Tyvärr. Men, flytta är en stor grej för mig. Min hjärna går på högvarv för att inte riskera att glömma kvar något. Gud, jag måste ta mina tavlor också. Tänk om jag hade glömt dem. Herregud.

Ps. Bloggen tar ledigt tills vidare. Det verkar inte som att jag kommer få tillgång till Internet direkt jag kommer upp till Sundsvall. Och fungerar det inte då så kommer det antagligen inte göra det förrän jag får tag på en datanisse, och det har jag ingen aning om vart man hittar i Sönnsvall. Nåväl, jag får väl försöka reda upp det med min intelligens.

Och! När ni kommer och hälsar på (gäller dig också Häx, trots att du inte kan laga mat) - ta med er packning a´la camping utomhus. Jag har nämligen fått ransonera bort diverse saker som extra tallrikar, glas, bestick, sovkläder och så vidare. D.s


Over and out.

image238

Kommentarer
Postat av: Stockholmsfjollan

Men ska inte du bo i korridor? Snatti snatti! :D

2008-03-27 @ 10:39:43
URL: http://amorous.webblogg.se
Postat av: Emma

Lycka till med flytten! Men hur ska du överleva i Timrå-land? :O ;) Lova att ha SM-GULDs-kläder minst en gång i veckan. Eller sju. ;)

2008-03-27 @ 12:36:27
URL: http://courageo.blogg.se
Postat av: Emma

så det blir sundsvall ? kuuul ! då blir vi ... grannar. typ : ) när flyttar du ? vi måste ju ses nåt !

2008-03-27 @ 21:20:33
URL: http://emmaeliz.blogg.se
Postat av: Emma

ps. glöm inte tavlorna !! ds.

2008-03-27 @ 21:20:57
URL: http://emmaeliz.blogg.se
Postat av: Linda

Lycka till med flytten!

2008-03-28 @ 14:37:13
URL: http://persson86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...