En dag för självbedrägeri?

Fint väder idag, igen. Riktigt, riktigt fint. Det är dagar som dessa som jag nästan skulle kunna tänka mig att ägna mig åt självbedrägeri. Positivt tänkande, exempelvis.

--

När jag startar datorn så kommer det upp x antal rutor om det ena och det andra. Jag klickar "Remind me later" på samtliga av dem och jag måste säga att just det känns ganska signifikativt för mitt liv just nu.

Jag har så mycket att komma ihåg att jag ska göra att mesta tiden går åt att försöka komma ihåg vart jag lagt alla dessa kom i håg-listor. Jag har till och med blivit tvungen att markera maten i kylskåpet med lappar som "STEKAS!" och "Innehåller krydda" för att jag inte ska missa något.

Men om jag bara satte igång och betade av det som ska göras istället för att smita undan med det ena och det andra, så skulle jag slippa stressa.

Så, någon som har receptet på lite självdisciplin? Gärna något som inte är ansträngande eller gör ont. Gör det ont bör det åtminstone vara på ett fint sätt.

--

Nu ska jag sticka iväg och fortsätta bråka med Quark. 

None

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...