Livets förjävliga misär

Herregud, jag kommer missa matchen. Jag sitter och redigerar och kommer sannolikt inte hinna klart till sju. Det får bli telefonkontakt för att hålla koll på hur detta går. Inte okej, men det får duga.

3-0 i matcher till Penguins nu. Det känns lite halvkört sådär, som en sann optimist skulle ha sagt. I alla fall, det är bara att beundra Pingvinerna. Evgeni Malkin har varit otrolig (speciellt de tidigare semifinalsmatcherna och förra matchen i synnerhet), Foppa-klass verkligen. På riktigt. Han gjorde det som The God Himself bemästrade på ett makalöst sätt, nämligen att göra precis allting magiskt. Han gjorde som han ville. Tack vare att skapa ytor kunde han sedan bemästra spelet ute på isen med samma genialitet som jag älskar att se Kung Forsberg göra. Kul att se Malkin, han är grym verkligen. Men mest tycker jag att det svider. Som sagt, vad händer om Peter Forsberg tar beslutet att hockeykarriären är över? Kommer jorden verkligen fortsätta snurra? Jag är rädd för svaret...

Inatt var Sidney Crosby en riktig gigant också i sedvanlig ordning. Det är han värd. Hur mycket jag än håller på Philly så är Pingvinerna väl värda en plats i finalen. Näst efter Avs och Philly är de det lag jag helst ser slå Red Wings.

Fast... Jag kanske borde ta och lägga lite krut på att redigera istället för att smita undan på alla möjliga sätt och vis. Jag ska trots allt luncha med Fröken Bitter lite senare så då går det bort en timme där också. Men sätter jag fart nu har jag kanske tur och hinner hem och se tredje perioden i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...