En snabb titt i spegeln och jag behöver inte vara ledsen längre

  "I suppose I do get sad, but not for too long. I just look in the mirror and go, 'What a fucking good-looking fuck you are.' And then I brighten up."

"I'm Liam Gallagher and I'm in Oasis. The whole world is jealous of me. It should be."

"Sometimes when I look in the mirrior, it's fuckin' good lookin' back"

"Being me is the best fucking gig in the world"


28 januari blir det förhoppningsvis Oasis i Globen med Den Blonda Häxan! Lyckorus redan nu!

Förutom all gubbrock jag lyssnar på så är jag ju också ett fan av bland annat britpop. Där är det förstås Oasis och The Verve som är de stora favoriterna, men här är några andra riktigt bra.


Pigeon detectives - Everybody Wants Me



Pigeon detectives - Take Her Back
Pigeon detectives - This is An Emergency

Suede - Beautiful Ones
Suede - Trash

Kasier Chiefs - Ruby
Kaiser Chiefs - Never Miss A Beat

Sedan har väl ingen missat att jag börjat tokgilla det svenska, skapligt nya (!) bandet Johnossi? Även en insnöad Morra kan hitta guldkorn utanför det gamla vanliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...