"Just when I thought I was out, they pull me back in"

Idag är en sådan dag när jag är galet stolt över mig själv och allt jag tagit itu med och fått gjort, trots att jag egentligen inte alls fått något produktivt och vettigt gjort. Men, det bevisar ju att jag trots allt har en smula optimism i den bittra hjärnan samt att jag har saker att göra resten av veckan. Det vore ju tråkigt att få en ledig dag liksom.

Det som står på tapeten, och på att göra-listorna för närmaste tiden, är dels ett bildkollage i Photoshop och dels en vapensköld i Illustrator, seminarium, övningsuppgifter i PS och Illustrator, instuderingsfrågor, praktisk tenta, skissövningar 1-3 samt lite restuppgifter från när jag roade Den Blonda Häxan och såg på NHL-matchen. Jag lider med mig själv och ser de luxe-mycket fram emot 19 november då vi ska få lite lugn och ro och få jobba hemifrån istället över jul och nyår.

Idéerna för vapensköld och bildkollage är lite halvsega, men det känns som att Kung Forsberg ligger bra till att få vara med i ett kollage och att vapenskölden kommer vara lite indianaktig med hockeytóuch.

---

Visste ni förresten att det är emot reglerna att kyssa sin motståndare i boxning? Det ger poängavdrag och en vansinnig domare. Jag såg det på sporten i fredags och tyckte det var lite småfnissigt roligt och undrade hur man ens kan komma på att ha den regeln. Men efter lite tankeverksamhet insåg jag att det var en ytterst bra regel som fyller sin funktion.

För övrigt så är det den regeln jag kommer hänvisa till jag också i fortsättningen. I min bok får ni också poängavdrag, oavsett om ni är motståndare eller ej. Och ja Stockholmsfjollan, det gäller även på fyllan och ja, det gäller framförallt om Cissi Hansson kommer fram.


Kommentarer
Postat av: R

19 november? Ska vara december väl...?

2008-11-18 @ 08:58:24
Postat av: Anna

Morran, du kan vara lugn. Det var ingen av dina beloved.



En fråga: jag har aldrig fattat varför vissa (främst Modoiter) skriver MODO? Det är ju ett ord man säger med flyt, Modo och inte bokstav för bokstav. Dif skriver man ju som Dif. FBK, som FBK. Förklara detta för mig innan min hjärna spricker.

2008-11-18 @ 18:55:39
URL: http://annalindback.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas du får en trevlig kväll! :)

2008-11-18 @ 19:01:26
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Fjoll

Äsch, du älskar det! :D

2008-11-19 @ 15:11:19
URL: http://amorous.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...