Jag har lärt mig simma men vi måste göra något åt att jag sjunker

Biljetterna är bokade till Oasis och jag är på allmänt bra humör. Eller ja, lagom i alla fall.

Igår fick jag ett litet infall och tänkte överraska min bror med en present när jag såg att det var "Brors dag" (när är syrrans dag?) och eftersom jag både är blind och helt inne i min egen värld (tror jag funderade över varför det heter lussekatter och hur katt smakar) så var det nära att jag köpte en skjorta och en tröja för 799 kronor istället för 199 som jag trodde det stod. Jag fick en smärre chock framme vid kassan och fick pinsamt nog lämna kvar skjortan och tröjan och skämmas istället. När jag kom ut såg jag också att det mycket riktigt stod 799 kronor klart och tydligt. Nåja, det är ju tanken som räknas. Eller hur, skitunge?

I alla fall, är det någon som reklam biter på så är det mig. Postlådan var full av diverse erbjudande och sänkta priser och nyheter och därför kunde inte jag hålla fingrarna från att klicka hem lite saker. Från Ellos (40 procent på dyraste varan och 30 porcent på övriga) blev det ett par stuprörsjeans, lila topp, badlakan, underlakan, påslakan och träningskläder. H&M hade ingen rabatt (ingen skräll) men eftersom de hade snygga och billiga toppar blev det en sådan samt en lång grå tröja, en vit t-shirt med örnmotiv och en rosa spegel.




Motiverat att köpa en rosa spegel? Nej, verkligen inte. Hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte tycka att det var värt det. Men då tar shoppingberoendet i mig tag i det och tycker att det är bra att ha en extra spegel ifall någon av de andra fem små jag har skulle gå sönder. Då känns det mycket bättre, när den har ett ordentligt och seriöst syfte.

Jaja, jag vet att paint (och särskilt med mig som kompanjon) har vissa begränsningar. Men håll ut! På måndag ska jag börja inhämta kunskaper i Photoshop och Illustrator och då kommer det bli snyggare. Så småningom.

---

Heja Enström! Vad gäller Chris Drurys hattrick tycker jag endast att det är tråkigt. Jag är ledsen, jag vill inte missunna en sådan spelare som han något, men jag har fortfarande inte släppt att han spelar i Rangers. Det går inte. Flames och Sabres var en annan sak, men Rangers, nej.

---

Rock-Robin hängde löst och både jag och Häx var i chocktillstånd och med hjärtat i halsgropen. Hjälp, vilken pers. Men det kändes ändå surt att Lars åkte ut. Nu är det slut med hans bakutsparkande svar i Idol och det känns förstås betydligt tråkigare. Men, så länge Robin är kvar är jag nöjd. Men vad var det med Laila egentligen? På mig får han i alla fall använda hur mycket tunga han vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...