Eget skryt luktar ... underbart?

 Eftersom jag inte är speciellt skrytbenägen, inte alls, så tänkte jag att det var tid för att visa upp den nästintill obefintliga sidan ikväll. Lite pepptalk inför ytterligare en hård vecka med plugghets och deadlineångest.

- Jag fick A på min tenta. Kom igen, A! E är godkänt och jag fick A. Det är ju lika mäktigt imponerande och osannolikt som att Alexander Ovechkin skulle bli bättre än Sidney Crosby eller att Den Blonda Häxan skulle utbrista "Nej men vad roligt! Låt mig få höra allt!" när jag börjar berätta om Mattias Timanders ismagi.

- Efter 21 levnadsår har jag alldeles själv lärt mig hur man gör med ett USB-minne. Jag kan både spara och öppna dokument och gör det utan större oro. Faktiskt så vågar jag helt go crazy och göra något så vågat som att släppa kontrollen och lita på den lilla grejen. Riktigt bra uppfinning!

- Som spinoff på ovanstående så har jag också klarat mer än en halv termin utan att slå sönder en Mac-dator. Istället så älskar jag dem.

- Jag har gått från att vara fördomsfull och inskränkt till att bli öppen och, hör och häpna, trevlig. Ingen tycker det är roligare än Murke.

- Jag har lärt mig hur man ställer alarmet på min mobil. Det har varit ett ständigt återkommande problem sedan jag fick den i julas, men nu fungerar det varenda gång. Enda kruxet med min röda kompanjon är att han fortfarande vägrar skriva smileysar som jag vill. Istället för ;) får jag nöja mig med :) eller :p vilket ju kan bli helt fel ibland. Och förstås det faktumet att den dör minst sju gånger om dagen. Men vad kan man begära liksom? Nu funkar ju som sagt alarmet.

- Jag lyckades läsa hela tidningen ikväll utan att få ett enda litet raseriutbrott över den här världen och dess människors ytterst förjävliga åsikter. Med andra ord, mitt humör är under kontroll. Eller ja, nu läste jag något om att införa vegetariska dagar i skolan så nu känner jag hur ilskan stiger, men som sagt. Det är ändå under kontroll. Jag kan behärska mig. Jag måste inte sönderfilosofera, monologdemolera och vandaliseringsdiskutera det här för att kunna släppa det. Jag knycklade bara ihop tidningen. Helt lugn och sansad.

- Imorgon/idag klockan 12.00 ska vi ha gjort två exempel på varje sida vi ska göra till ett grupparbete. Nu är klockan 00.30, det är söndag/måndag och hör och häpna; jag är redan klar. Så många timmar till godo har jag inte haft sedan jag gick på lågstadiet och skrev ur varje Äppel- och päppelbok snabbare än de hann tryckas på förlaget.

  


Kommentarer
Postat av: Häx

Haha, jag var också mästaren på Äppel-Päppelböckerna!

2008-11-03 @ 16:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...