Vinstyra och väderfrossa i Timråland

Fast nu kan vi väl ta och döpa om även detta lilla gräsliga rike till MODO-land? Vinner man en sådan här duell är man helt klart ny sheriff i stan. Nåja, skit i det nu.

Det finns saker som gör mig glad, euforisk, överlycklig, tänd, begeistrad, upprymd, lycklig och så finns det saker som gör mig salig. Vinnartåget fortsätter och Timråtattarna hade inte en suck när världens bästa hjältar satte igång. Bländande boxplayspel, bländande burspel av Michal Zajkowski, bländande försvarsspel, bländande magi av Mattias Timander (som vanligt, men jag har inte nämnt hans namn på länge och det var länge sen jag fick reta gallfeber på någon med Timmy-tjat så därför fick det nämnas nu och därför håller jag för en gångs skull tyst om Susse) och bländande seger. 4-0 i länsderbyr och avancemang till andraplatsen.



Bild: MODO Hockey


Det enda negativa var att min väderdemolerade kropp mår så dåligt att jag var så trött att jag gäspade och därför missade Thomas Enströms mål.Jävla skitkropp!

Lite extra kul, utöver själva grejen i sig, är att jag tycks vara bra på att förutspå när man kan chansa och våga satsa högt. Jag var övertygad om att det skulle bli ännu en seger för hjältarna ikväll och slog vad om en hemtenta på att det skulle bli så. Förlorade MODO skulle jag göra hemtentan åt Timråtattaren, och vann MODO så skulle jag inte tjäna något på det. Ett dåligt vad kanske, men MODOs vinst i sig räcker och blir över liksom att tattaren inte vågade sätte emot något.

---

Vädret tar kål på mig. Två minusgrader men det känns som 22 allra minst. Vägen mellan universitetet och stan och sedan hem har aldrig känts så lång (och dessutom har man aldrig fått så lite för 200 spänn inne på Hemköp) och mina öron hade förstås frusit ihjäl när jag kom hem, så nu hör jag inget. Tack vare vädret. Dessutom är det halkigt och det skyr jag nästan mer än förluster.

---

Förresten har min MSN blivit hackad, vilket har fått folk att tro att jag är schizofren. Kul. Nu ska mina jag och jag gå och lägga oss. Inte för att vi vill sköta skolan och därför gör det trots att vi inte vill, utan just för att vi vill. Som sagt, vädret tar på min kropp och jag är krassligare än krassligast. Givetvis kommer det när det är som minst lämpligt. Imorgon har vi nämligen en envis redaktör att ta hand om och det är något som kräver full koncentration för att han inte ska sparka bakut och leverera hippiinspirerade citat i all evinnerlighet.

Nåja, känner att febern börjat ta över mer och mer nu, så det är dags att avsluta kvällens bloggande. Jag ska informera mer om min personlighetsklyvning och MSN-hackandet imorgon.

Adjö.


Kommentarer
Postat av: Häx

Hallå, vaddå din msn blivit hackad?! Nu är det imorgon, sätt igång och informera din latmask! Annars ringer jag! Brorsans msn blev hackad en gång, han fick aldrig tillbaks den kan jag upplysa om...

2008-10-31 @ 11:00:22
Postat av: Fjoll

Har det stått Timråland i rubriken hela tiden? För jag har läst "Thailand"... ;)

2008-11-01 @ 12:55:47
URL: http://amorous.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...