En slampig och hårig rödtott




Mina små trollungar i Norge ljusar alltid upp min tillvaro på ett eller annat sätt. Oftast genom deras tarvliga små missöden som fyller mitt stenhjärta med en daglig dos av skadeglädje, men också för deras lyckade företaganden som sker någon enstaka gång om året.

I Fröken Jojjos fall finns det dock något jag tycker om lite extra, men som ingen annan i min omgivning kan ge mig. Jag hatar vanligtvis våldtagande av språket och särskrivningar hör förstås in på listan över vad jag mår direkt illa av. Men Jojjos sätt att uttrycka sig på MSN gör mig inte det minsta arg eller illamående utan enbart glad. Den damen kan få till särskrivningar så jag genast kan gå från bitter till superglad.

Häromdagen fick jag höra av henne att Murke är en lat mask. Ja, hon är ju inte bara en latmask utan dessutom liten som en mask så särskrivningen är ju genialisk. I somras efter Murkes hårda festivalfestande hette det att Murke var en röd hårig slampa. Där lyckades Jojjo täcka upp både Murkes hårfärg, beteende och orakade ben. Sjukt smart!

Detta tycker jag är oslagbart roligt, och det bästa är att man kan tolka ihop sin egen story. På det viset blir det roligt även om MSN-konversationen inte handlar om mig vilket jag annars brukar ha som absolut grundkrav för att det ska kännas stimulerande.


Kommentarer
Postat av: murke

appropå vår diskussion häromdan gällande kroppsbehåring: jag jobbar på statementet under armarna nu, men bara hemma, jag är rädd att för mycket sexfantasier på jobbet kan medföra att oanande grodor hoppar ur min mun..

2008-10-11 @ 20:52:46
Postat av: Emma

hahaha ! särskrivningar är underbara : )

2008-10-11 @ 22:29:13
URL: http://emmaeliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...