Sakta och försiktigt eller snabbt och hårt?

Alltså, jag ägnar fredagskvällen åt att filosofera över plåster och borttagandet av dessa.

Hur gör ni när ni tar bort ett? Tar ni det sakta, sakta och gör pinan mindre men längre eller drar ni snabbt så pinan blir svår men kortvarig? Jag gör nog som i första alternativet. Jag drar ut på det riktigt länge och gör det så försiktigt jag kan eftersom jag inbillar mig att det gör mindre ont då. Kanske inte så intressant, men det som gör ämnet bertydligt mer spännande att diskutera är det faktum att plåsterborttagning brukar anses vara en vettig liknelse över livet i allmänhet och problem i synnerhet.

Jag vet inte om det är en bra jämförelse, men jo, det är nog ganska vanligt att jag drar ut på mina poblem och försöker göra det så smärtfritt som möjligt genom att sega på det hela. Frågan är om det är bättre att ta smällen direkt och extra hårt för att sen slippa plåstret, eller om man ska ta det lite i taget?

Nåväl, nu är jag för trött för att filosofera vidare. Nu ska jag packa. Imorgon ska jag åka till min älskade lilla Häxa och på söndag ska jag och miffo-kompaniet se NHL-matchen!




Jag hoppas Sid är sugen!




Kommentarer
Postat av: Linda

Hur var det i Globen? :)

2008-10-06 @ 19:55:20
URL: http://persson86.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag gör som du och drar långsamt och håller emot med skinnet så det inte dras så förbaskat. Haha!

2008-10-08 @ 16:43:53
URL: http://modoemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...