En morot är bästa motivationen

Uppenbarligen så lönar det sig att hålla shoppingberoendet i styr och skärpa till sig lite. Idag fick jag min belöning.

Regnet öser ner i Sundsvall (ingen skräll direkt) och resultatet är att mina trogna sneakers med hål både här och där givetvis läcker in. Jag var alltså i behov av ett par billiga skor, bums. Jag kikade på Din Skos nätbutik  och såg att de hade kvar de Reebok-inspirerade sneakers som jag hade tänkt köpa i våras. 299 kronor dessutom och alltså en krona tillgodo mot vad jag hade att lägga ut just nu.

Väl på plats i affären så hittar jag först inte skorna och hinner få ett smärre raseriutbrott, men sedan stod de där mitt framför näsan på mig. Jag hade redan bestämt mig för att ta det vita (eftersom rosa inte är min stil enligt Fröken Bitter, och kanske mig själv? Nåja) men det var ändå lite otrevligt jobbig beslutsångest innan jag struttade i väg med de vita till kassan.

Och vad hände då? Jo, det var halva priset på skorna. Därför kunde jag köpa även de rosa och ändå komma under mitt maxbelopp 300 kronor. Gött!


               


Bilder: Din Sko

Nu gäller det att forstätta bromsa beroendet. Vem vet vad man kan ramla över för trevligt rea-pris nästa gång som belöning?


Kommentarer
Postat av: Sarah

HEJ!

Hittade dig på bloggportalen (sökte på Hockey!) och kunde inte undgå att du är blivande sportjournalist, mitt drömyrke. ;-) Vad går man för linje då? Går det direkt efter grundskolan?



Ska fortsätta glo i din blogg lite..

// Sarah

2008-09-09 @ 20:26:54
URL: http://thiindra.blogg.se/
Postat av: erika

AAAAAAAAAAARGH!!!!!!!! det där är ju mina skor!! fy dig!

2008-09-17 @ 12:12:14
Postat av: Morran

Sarah: Sverige har ingen renodlad sportjournalistutbildning (förutom en mindre kurs), men satsa på att försöka få in foten på en tidning och försök knyta an dig goda kontakter. En journalistutbildning alternativt utbildning inom journalistik, media- och kommunikation med mera är absolut inte fel! Men kunskap och kontakter väger oftast tyngre än dina betyg från en utbildning.



Murke: Men skit på dig. Nu är de mina och gläd dig istället med att jag har en så skönt avslappnad stil väl värd beröm. :p

2008-09-18 @ 02:22:51
URL: http://mrsforsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...