Kräsenhet och matlagningsbekymmer (och en liten viktig parantes)

I tid och otid blir jag beskylld för att vara kräsen vad gäller maträtter. Jag hävdar bestämt att så inte är fallet, men efter en liten stunds tankeverkstad och studering av vad det finns för maträtter så insåg jag att det faktiskt kanske är så det är.

Här är (de ensidiga) maträtterna jag kom på:

- Tacos (inte med salsa eller annat liknand)
- Fiskbullar (men inte med hummersås eller något knepigt)
- Spagetti och köttfärssås (utan tomat men med mycket lök)
- Makaroner och köttbullar (inte skruvade makaroner och absolut inte hjulformare eller avlånga snäckformade)
- Fläsk och potatis (endast med löksås)
- Hamburgare (inte med gurka)
- Fläskkotlett, strips/klyftpotatis (ingen brun sås såvida det inte är Stockholmsfjollans marinad)
- Rotmos och fläsklägg/värmlandskorv
- Ris och korvstroganoff (bara mammas)
- Pizza (men endast Kebab och från Arvika eller Norrland alternativt från Uppsala i krig. Från Karlstad, nej tack!)

(Ja, om alla levde som jag så skulle jorden ha gott under för länge sedan).

Nästa helg ska jag bo hos Den Blonda Häxan och jag får nästan lite dåligt samvete över hur bittert och suckande hon sa att "Ja, då får jag väl laga kyckling åt dig då. Igen." Det är i sådana situationer det skulle vara trevligt att tycka om något annat. En glad Häxa är alltid härligt att se. Eller nåja, det där var väl inte alls särskilt sant utan mest en uttalande för att försöka placera mig på den där Moder Teresa-listan jag aldrig kommer hamna på.

---

Dåligt med bloggande, jag vet. Trots att jag hade kunnat skriva om hockeyn och en massa annat. Men det får bli efter att the big shit är klart. Just nu är det skola dygnet runt, alla dagar i veckan (igen. Känner igen detta!) Men, men. Onsdag är det klart! Sedan blir det NHL-hockey i helgen och bus med lilla Häxan. Då ska vi fira parantesen det här nedan.

---

Som en parantes, men ändå absolut inte. Imorgon fyller jag år!

Jag har varit väldigt tyst om detta för ovanlighetens skull och hoppas innerligt att ingen människa som vill ha lite gott samvete att vila huvudet emot när ni ska sova den kvällen inte glömmer bort denna viktiga händelse!

Alltså: Jag fyller 21 år imorgon tisdag den 30:e september.
 
Jag vill inte på något vis vara tjatig, men se för fan till att ni inte glömmer. Det gäller framförallt Murke och Lurke (nej, lyxresa i Spanien med konstant fylla är ingen ursäkt)!


Kommentarer
Postat av: Stockholmsfjollan

En annan fyller ju år idag! Hell yeah! :D

2008-09-29 @ 18:09:31
URL: http://amorous.webblogg.se/
Postat av: Emma

FÖR DET ÄR NÅN SOM FYLLER ÅR FÖR DET ÄR NÅN SOM FYLLER ÅR!!! GRATTIS MORRAN!! :D

2008-09-30 @ 06:38:22
URL: http://modoemma.blogg.se/
Postat av: Linda

Grattis på födelsedagen :D Hoppas du får en toppendag!

2008-09-30 @ 09:12:27
URL: http://persson86.blogg.se/
Postat av: murke

congrats :)







2008-09-30 @ 14:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...