Late to bed. Early to rise. Work like hell.

Jag är kär. Helt galet förälskad. Herrejöses. Offret för min blinda kärlek?

Boken Effektiv visuell kommunikation.

Jag bläddrar, läser, ser på bilderna och bara andas ut små blommiga rosa moln. Eller, det är inte bara det att jag ser på bilderna lite snabbt så där. Jag tar verkligen till mig dem, njuter, förtrollas. Det är helt galet hur mycket man kan åstadkomma med bra bildmaterial, typografi, tanke och grafisk kunskap. Jag läser och läser, studerar och skriver. Jag har blivit en liten mönsterelev.

Har jag helt fått spatt? Ja, man kan fundera. Jag är sjuk tror jag. Migränanfall de luxe och små svimattacker blandat med rejäl yrsel och allmän sjukkänsla. Men jag repar mig. Än har jag inte gått under helt och hållet i skolans värld. För finns det något som slår all kurslitteratur och toksmarta och geniala reklambilder så är det fortfarande bilder i den här stilen:













                            



Där ligger alla reklambilder i lä. Nu är det inte länge kvar till säsongen drar igång. Längtan de luxe! Och den håller man bäst i schack genom att agera flitig student.


Kommentarer
Postat av: Emma

Eftersom jag fått höra att man är evig rookie om man inte sett alla hockeyfilmer, tog jag tag i det i helgen. Haha! Har nu sett alla tre Mighty Ducks och sen Miracle. Den sista var riktigt mäktig! Den har du sett va? :)

2008-09-08 @ 06:14:30
URL: http://modoemma.blogg.se/
Postat av: Patrik

Att längta i klassen "de luxe" kan beskriva mycket men de luxe är ett för klent ord för mig tror jag... Längtan efter säsongsstart är...hmm...ja den är obeskrivlig.

2008-09-08 @ 12:34:25
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25786/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...