Vilken skön vändning!

Vändningarnas dag idag kanske? Det verkar så.

Först vände det från helvete till himmel tidigt imorse och nu gjorde Tre Kronor en helskön repris. Helskön räcker knappt till egentligen, detta var riktigt stort. Vid såna här lägen glömmer jag direkt bort spektaklet som var innan och den svidande förlusten i måndags, och utan tvivel så trissade det upp hela VM.

Jag undrar vad John-Michael Liles tänkte efter Jonas Gustavssons kanonräddning. Inte lika fina tankar som jag, kan jag gissa. Vilken räddning, vilken match och vilken drömdebut! Att släppa fem puckar bakom sig är kanske inte det scenariot en debuterande målvakt fantiserar om, men i det här fallet har de där puckarna ingen betydelse. FBK:arnas gullegris (nu också lite grann min, ska erkännas) ska ha all heder och beröm och att han blev mest värdefulle spelare var ju inte särskilt konstigt.

Tummen upp: Challes nya kläder. En uppåtgående trend från i lördags, helt klart.
Tummen ner: Min otur med skor. Tyvärr var det inget par av mina supersnygga pumps och stövlar som jag beställde från Halens som passade. Pumpsen är för stora och stövlarna för små. Eller ja, de klämmer på sidan om fossingarna och oklen som jag är kanske jag kan stå ut med det dilemmat. Vi får se.

Imorgon ska jag och Fröken Bitter pimpla supergoda (?) drinkar. Vi tänkte försöka oss på att lämna de förargliga fjortiskvällarna som vilat som en liten förbannelse över oss. Jag tror att det kommer gå alldeles utmärkt, det är ju faktiskt ingen av oss som fyller år.


Kommentarer
Postat av: Josefine S

haha, visst har vi haft en liten förbannelser över oss, mest jag, men när jag tänker på det så minns jag lite lätt din födelsedag i Norrland. HAHA!

2009-04-30 @ 10:47:25
URL: http://strindlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...