Check in that royal ass!

Efter att ha bläddrat igenom lite diverse bilder så tänkte jag att jag skulle sätta ihop en liten frågesport. Den som inte är så bra på den typen av högintressanta kunskapsmätningar, eller hur min hjärna fungerar, kan få instruktionerna här: Rätt svar är det svar som antingen är konkret sant (se exempelvis fråga 1) alternativt det svar som är mest troligt att jag skulle ha svarat (se exempelvis fråga 3).

Vi börjar med den snyggaste bilden:

1. Ja, vem är det som är ägare av den här kungliga rumpan?



1) Mikael Persbrandt
X) Grannen i Beck
2) Kung Forsberg


2. Vem har skapat det här konstverket i matsalen på Karlstads universitet?



1) Morran
X) Den Blonda Häxan
2) Stockholmsfjollan


3. Vad var mest jobbigt i livet här?



1) Mitt gula hår
X) Diskberget
2) Det faktum att jag behövde sova men inte ville


4. Antal gånger jag och Murke tjafsa om huruvuda det "visst ser ut som en kinestjej inlåst bakom galler" eller "inte är något du måste ifrågasätta och analysera" på hennes tröja?



1) 2
X) 3
2) ständigt pågående


5. Majk, min underbara bror. Vad har han inte panikhjälpt mig med?



1) Satt in pengar till mig när jag stått inne på Hemköp och pengarna oturligt nog inte räckt eftersom jag inte har något ekonomiskt sinne överhuvudtaget och dessutom gravt shoppingberoende och till råga på allt student
X) Diverse mer eller mindre relevanta hockeyuppgifter mitt i natten såsom hur Vancouver Canucks förra klubbmärke såg ut eller hur lång han och han är och vilken dag Sedinarna egentligen fyller år
2) Hållit ordning på katterna


6. Vems, och vad, är detta?



1) Ems partymössa
X) Mina turtrosor kategori OS-guld
2) Murkes festivaltrosor


7. Antal centimeter jag ska kapa håret?



1) 10 cm
X) 15 cm
2) "Bara topparna, TACK!!!"


8. Hos vem hittar man den här gräsligt fula "inredningen"?



1) Murke
X) Kanske Murke?
2) kan bara vara hos Murke


9. Vad var Fröken Bitter världens största ängel och följde med på när det var alla hjärtans dag?



1) Modemässa
X) MODO-Djurgården
2) Sexparty


10. Vad insåg jag när jag såg den här bilden?



1) Gud vad rosa jag är!
X) Gud vad illa det ser ut när katterna rivit sönder tapeten!
2) Gud vad Murke och Fröken Bitter kommer mobba mig för att jag plutar!


11. Vem är det som är en jävla förrädare och spatserar omkring i de här fake-Crocsen inköpta på Sveriges bästa mack OK/Q8 för 49 riksdaler?



1) Majk
X) Mäster
2) Mamma


12. Vad, bland annat, har jag och Jojjon gemensamt?



1) Hockeyintresse, linslus-syndrom, förkärlek till att säga "grejen är..." alternativt "men det värsta är...", sportintresse, lätt narcissim samt bra smak
X) Älskar Rihanna, skyr kameror, diggar Murkes stil, råttintresse, kör på håriga ben och orakat lite här och där, älskar skräckfilm samt ses aldrig som naiva
2) Säger "Men snälla, måste du alltid börja meningar på samma sätt?!", röstar rött, tycker svensk film är underskattad och att hockey är en tråksport samt älskar spenat


13. Stockholmsfjollan gillar att förvandlas till någon annan på fyllan. Vem?



1) Regina Lund
X) Cissi Hansson som bor i Bredbyn och kan prata alla dialekter som finns
2) Fionnula Flanagan (ni som inte vet vem det är bör googla det, tycker jag)


14. Göteborg, ja det är allt en riktig skithåla det, tycker Den Blonda Häxan. Vad har hon mer för kontroversiella åsikter?



1) Spöstraff, tortyr och dödstraff borde minsann vara i sin ordning och fullt lagligt när Fridays stänger innan man hinner dit
X) Grey´s Anatomy och Gossip Girl och Ugly Betty och One Tree Hill och Veronica Mars och Desperate Housewives och alla andra såna där serier, det är trams!
2) Man ska stå/gå på vänster sida i rulltrappan, och Stockholmsfjollan har alltså fel


15. Vad lyckades de här tre sötnosarna med?



1) Bita Ems i benet
X) Få mig att sluta äta kött
2) Få mig att hoppa i vattnet utan att stå och överväga om det var för kallt eller bara lite för kallt


16. Kanske är det så att höjden av ordningsamhet är nådd när man syr (SYR!!!) ihop ett lakan som gått sönder? Kanske är det ännu mer hysteriskt roligt att sy ihop det jävla lakanet med svart tråd och för hand? Vem har gjort detta?



1) Kickan
X) Lurke
2) Murke

Japp, det var allt! Ganska många frågor blev det, men det var ett bra tidsfördriv för mig som behövde ha något seriöst och ytterst vettigt att sysselsätta mig med när jag malde tankar om huruvida jag ska gå och lägga mig och sova eller om jag ska skita i det eftersom det känns som att sömn är världens mest överskattade grej och jag nu istället planerar att sitta uppe och hoppas på att detta lilla avslut kan kvala in på topplistan över Sveriges längsta meningar så jag inte satt här och skrev det helt i onödan utan att bemöda mig med konststycket att göra det vackert, trevligt och lättläst.

Men i alla fall. Jag är fortfarande ett fan av korta meningar. Faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Beauty by Tanci

Morran:

Tack så mycket för komplimangen :)



Jag har testat båda och jag tycker inte att det är någon skillnad förutom att "light" versionen känns lite lättare i konsistansen! Jag har själv fetare hy och tycker då att denna light version passar mycket bättre!!

2009-08-11 @ 17:06:05
URL: http://beautybytanci.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag kunde ganska många frågor faktiskt! Och jag måste beundra din osvikliga förmåga att alltid hitta de mest smickrande bilderna på mig. Stor eloge. Vad tycker du om min plötsliga spontana idé förresten? Svara på msn vettja din lilla råddis!

2009-08-11 @ 22:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...