London Calling

Nu är biljetterna till London bokade. Efter några timmars dillande och trasslande så fick vi ordning på det hela och nu är det torsdag den femte november som gäller för avresa. Onsdag innebär Stockholm, torsdag blir det London och fredag-lördag-söndag blir det att inspektera (och besudla!) Jojjons nya hem i Oxford innan det blir hemresa på söndagkväll Har ju förstås ett musiktips: .

London Calling - The Clash





---

Inte ens en månad kvar nu till premiären. Fick frågan i går om hur jag tror det går för MODO i år. Jag svarade som alltid att jag trodde på SM-guld. "Är inte det lite naivt att tro?" var reaktionen jag fick. Så nu undrar jag om det är naivt att tro att världen innan år 2015 är lite mer MODO-vänlig så jag slipper alla olyckskorpar? Naivt kanske, men man måste ju leva på hoppet.

---

Jag är ju som bekant väldigt förtjust i ett visst musikprogram där man kan lyssna gratis på nästan all musik som faller mig i smaken (utom en hel del, men jag är inte bitter utan tänker positivt och gläds över det som bjuds) men nu har detta älskade lilla program fallit in under min lista på saker som kräver tvångstankar. Så numera måste jag ha några Spotify-lediga dagar varje vecka eftersom jag tror att programmet annars kommer att dö. I dag var det en sådan dag. Lite jobbigt, men jag klarar det ändå. Jag ser på Kung Forsberg-klipp istället och får därmed lite visuell njutning.

---

Nu hade jag tänkt se Män som hatar kvinnor, men det ser inte värre ut än att det blir Sunes jul. Typ två, tre avsnitt och sedan sängen. Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Russis, min vän i medierna!

Blueberry har ett problem. Skolrelaterat. Och vi har ju gjort lite liknande skolgrejer, så jag misstänker att du kan vara bra att ha just nu ;)



The shit:

Jag ska skriva en vetenskaplig essä, om typ vad jag vill som har med digital medieteknik att göra. Och det är lite klurigt, eftersom det är relativt nytt, och inte finns så himla mycket litteratur eller forskningsresultat att luta sig mot...



Jag tror att jag borde kunna komma på något jäkligt bra om hur digitala medier förändrar journalistens roll och funktion. Typ... att journalister allt oftare får tredjehandsinformation från bloggar och liknande, och väljer att publicera det utan att gå till den egentliga källan osv osv osv.



Kan det vara något?

Har du någonsin läst/inte läst kurslitteratur som tar upp det här? (jag tänker särskilt på journalistikkursen vid kau förra året)



/Lisa, ditt bukeblåbär.

2009-08-25 @ 13:46:45
URL: http://lisasfanclub.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...