God jul i efterskott!

(Och hej, det var länge sen!)

Jag tycks ha varit riktigt snäll i år, trots att vissa personer tycks tycka motsatsen. Men den historien får hålla sig till min privata blogg istället, här gräver jag minsann inte ner mig. Istället kör jag en liten summering av mina julklappar.

Min kära klocka, träningskläder, smycken, stövlar, bok, tavla, kläder, godis, underkläder, hudvårdsgrejer och pengar blev fångsten.

Utan att rangordna så måste jag särskilt nämna en julklapp från min kära moster. Boken 21 steg till självstjälp. Hon vet precis vad som får mig att gå under av skratt.

"Varning! Om du är suicid, går på antidepressiva preparat eller har några andra psykiska störningar ska du inte läsa denna bok. Detta är ingen stjälvhjälpsbok. Vad du håller i handen är marknadens första självstjälpsbok. En feelbad-bok! En utmärkt bok att ge bort till någon som mår för bra."

En bok för mig. Humor i sin vackraste form.
 
Och så fick jag Familjen Macahan på dvd också. Hur glad jag var över det behöver jag nog inte nämna. Ej heller vad jag ägnade natten åt.

---

Lite övrig update:
*Har köpt världens bästa julklapp till Murke. Hon kommer att gå i taket av ren och skär glädje. Hon och en familj i Zambia.
*Bevis på att jag blivit för gammal: Somnade inför tredje perioden i förrgår när jag såg Philly-Tampa. Det stod 2-2 och jag är besviken över att jag missade upplösningen. Illa.
*Jag tycker Jean Paul Gaultier Le Male är världhistoriens godaste herrparfym utan större konkurrens. På en andraplats, väldigt långt bakom, kommer Armani Black Code. Inget nytt under solen i detta, men uppdateringen jag vill informera om är att jag i onsdags insåg att bara för att jag har den här smaken så behöver inte andra ha det. Och att jag kan acceptera det. Till skillnad mot mycket annat.
*Trosmarknaden är tämligen svag just nu. Jag har sonderat terrängen utan större framgång men oroar mig inte alltför mycket. Morgondagens match mellan MODO och Timrå kommer jag köra på ett säkert kort, likaså stundande OS. Förstås.
*På tal om OS så vill jag ha med Jacob Markström i truppen.
*Och på tal om honom så längtar jag de luxe mycket efter att JVM ska dra igång.

---

Nu ska jag träffa mina kusiner och lilla rara mormor. Hur rar hon nu kan tänkas vara efter en hård dags julfirande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...