I samma liga som Wayne Gretzky



Grattis världen bästa solstråle!


Idag fyller som sagt Fröken Bitter 22 år och hon är stolt som en tupp över att dela födelsedag med Wayne Gretzky. Detta får jag alltid höra flera gånger om men den här dagen har jag klarat mig undan. Antingen så har hon växt upp och slutat skryta om att hon spelar i samma liga som den store eller så kommer hon visa att 22 inte är mycket äldre än 21 och därmed mala på om detta när vi träffas lite senare i eftermiddag.

Själv delar jag födelsedag med Olinda Borggren, Martina Hingis, Tommy Engstrand, Kristin Kaspersen och många andra. Tyvärr är det inga framstående hockeylegender som spelar i samma liga som mig men däremot kryllar det av diplomater, journalister, politiker och skådspelare.

Idag har jag fått en hel del skolarbete gjort och jag är därmed på osedvanligt bra humör med en touch av ett kanske lite väl överdrivet tokleende. Men jaja, det är kul att kunna le trots att MODO ligger elva i tabellen. Det gäller att försöka plocka upp vartenda litet glädjeämne som finns just nu.

Nu ska jag göra mig iordning för att fira den bittra damen. Jag ska bjuda mig själv på Banana split!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...