The hottie and the nottie

Det jag tycker minst om med Fröken Bitter är att hon väcker mina dyra vanor, spenderar- och pengaslösarfasoner till liv i de luxe multum-klass. Jag var tyvärr inte svårbedd den här gången heller när hon ville att jag skulle ruinera mig på ett restaurangbesök. Idag valde vi dock Victoria istället för Stekhuset eftersom vi tycker den sistnämnda har gått ner sig. Å andra sidan blev jag ytterst besviken över att jag inte fick maränger till min Banana split idag, så det känns som hugget eller stucket mellan dem två nu.

Men nu var det inte restaurangbetyg utan the nottie som var på tapeten. Det jag tycker bäst om med Fröken Bitter är att hon är lika ytlig som jag och har samma sköna förmåga att kunna nöja sig med ytterst lättsmälta komedier utan djupa budskap. Filmer där man kan vila hjärnan lite. Min har ju, som ni vet, fullt upp annars.


Fröken Bitter gör sin snyggaste min och visar hur hon laddar inför morgondagen. Man ser Timråtattarna i klacken bakom. Hålögda och hemska. Det ser man visserligen inte, men man vet att det är så ändå.

Derby imorgon/idag! Jag är grymt laddad. Hade jag haft ett strykjärn skulle jag ha strukit turtrosorna. Nu har jag inget, så därför nöjer jag mig med att sköta ritualandet på annat vis. Utan tvivel kommer det bli exakt samma som i lördags. 7-2 mot Timråtattarna skulle sitta, för att uttrycka det civiliserat, underbart.

Nej... Nu har febern snurrat igång igen (ja, jag är som sagt sjuk och ja, ni är välkomna att tycka synd om mig. Ring dock inte för jag kan inte prata, i princip) och jag ska försöka få några timmars sömn. Hostan verkar dock inte lika angelägen om det, men förhoppningsvis kan jag kvittera inatt. Han leder med 7-0 så det är dags att göra något åt det nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...