Nu gör det bara ont

Jag hoppas den fina känslan av smärta sätter in snart. Den som får mig att minnas dig för den levande och tokglada ponnyrackaren, en sjujäkla kärleksbomb och bland det sötaste som struttat runt på den här jorden. Ni var ju mitt heroin du, Gulingen och Ruter ess. Mina hjältar.

Hur många gånger fick du vem som helst att inse att "nej, hästar är nog inte så dumma ändå"? Och hur många gånger fick du mig att inse att det var en så jävla tur att du stod där bakom stenen, att du var du och inte någon annan? Kärlek.

Att ditt hjärta stannade. Hur ironiskt är det? Hur kan världens största och mest prickfria och varma hjärta stanna? För att de finaste försvinner först?








                     



                       


Minst, men ändå störst. 1994 - 17 juni 2009. Pain is temporary. Glory is forever.

Rest in peace.


Jag fick tio år med dig. Tack för dem! ♥


Hälsa Ruter ess! Jag vet att du saknat honom. Men ät inte för mycket knäckebröd bara. Var snälla.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilket fint inlägg...om en mycket speciell ponny.

2009-06-20 @ 20:35:56
Postat av: Emma

söta lilla ponny ! och du , jag vet precis hur du känner dig.



beslutet att ta bort sirocco och att ta beslutet att sälja whiskey och sen se honom åka ifrån mig var två av dom värsta sakerna jag vart med om i hela mitt liv.



dom är inte "bara" hästar. dom är så mycket , mycket mer. och att ha en sån där speciell relation med en häst går inte att förklara för nån annan. dom skulle ändå inte förstå.



sirocco har vart borta i drygt tre år nu och whiskey har bott i skellefteå i ungefär 5 år och jag saknar dom fortfarande. varje dag.

2009-06-20 @ 22:43:26
URL: http://emmaeliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...