Tre saker jag gärna hade varit kvinnan bakom

Eller ja, saker och saker och bakom och bakom. Framför, under, över eller vad som helst.

1. Kung Forsberg
2. Hjulet
3. Spotify

Punkt nummer ett har vi ju redan avhandlat tillräckligt många gånger för att ni nog förstår grejen och punkt nummer två är även det en sådan grej som man nog skulle känna sig en aning stolt över att ha upptäckt. Men Spotify, det här något nytt. I alla fall för mig. Tack Herr Trötter för att du är så tekniskt begåvad och tack till mig själv för att jag inte är helt obegåvad.

Spotify är en dröm och förenklar mitt skolarbete till tusen. Saker blir gjorda och jag mår bra. Nästan att jämföra med Kung Forsberg. Här är ett axplock av min spelningslista:

The Beach Boys - God Only Knows
Thin Lizzy -  Jailbreak
Carolina Liar - I´m Not Over
Roy Orbison - Unchained Melody
The Kinks - Lola
The Verve - Catching The Butterfly
Coldplay - Lost
Duffy - Mercy
Black Sabbath - War Pigs
Johnny Cash - A Boy Named Sue
Abba - The Name Of The Game
Chuck Berry - Memphis Tennessee
Alanis Morissette - Thank U
Simon & Garfunkel - Mrs. Robinson
Dolly Parton - Jolene
Queen - Some Day, One Day
John Denver - Leaving on A Jet plane
Jimi Hendrix - Like A Rolling Stone
Bob Dylan - It´s All Over Now, Baby Blue
Suzanne Vega - Luka
Bonnie Tyler - It´s A Heartache

Vad säger du nu då Murke? Här finns det lite allt möjligt med den enda gemensamma nämnaren att allt är bra musik. Jag är inte enkelspårig.

Ni som också är lyckligt lottade och har Spotify kan (kanske) kolla in min spelningslista på Spotify genom att klicka på bilden. Vi får se om det funkar. Gör det inte det så¨beror det helt enkelt på att saker aldrig blir som jag vill.





Nu ska jag lyssna på Little Lies med Fleetwood Mac och lite Soldier Blue som uppladdning för att avsluta kvällen med att se Satangkais avslut i Macahan.



Kommentarer
Postat av: Ingela

Det funkade! Sitter just nu och lyssnar igenom din spellista. Börjar dock funderar om inte du mörkar din ålder... Är du säker att du inte är 20 år äldre än vad du säger? ;-)

2009-06-02 @ 10:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...