Storstädning av mitt liv

In:

- Erkänna att jag gråter när jag ser på exempelvis Grey´s anatomy, Macahan och Räddningspatrullen (speciellt avsnittet med katterna ni vet? Det är rörande)

- Tanken om att allt inte är svart och vitt

- Sluta döma folk för att de inte vet skillnaden mellan pistol och revolver

- Bli snäll, rar och inte knuffas för att komma fram först

- Komma i tid (går före ovanstående punkt och har därmed klausulen; till varje pris)

Ut:
- "Jag gråter aldrig/jag fiser aldrig/jag glömmer aldrig" och övrigt utropande av "Det var inte jag!"
- Tankar i stil med "Jag hoppas fan att jag får cancer så de får se att jag minsann hade rätt!"
- Tankar i stil med "Och vilken ful fåtölj! NÄ, det kommer aldrig att funka!" och övrig ytlighet och nolltolerans för att se något bortom min egen svartvita-värld.
- All typ av egensinnighet, "Fröken Perfekt"-beteende och shoppingbegär.

Idag har jag ägnat stora delar av kvällen till att storstäda mitt liv och skapa lite struktur och ordning i röran. Det där med att ordning är för idioter och att genier behärskar kaos har jag lagt ner. Det är sant att det faktiskt bara gäller när man är ung och dum.

Jag har inte slängt något än, men det kommer. Det är slut på hamstrandet, bitterhet, missdepp och hängläpp nu. Eller ja, det ska bli slut på det när jag tragglat mig igenom min kväll som skulle kunna illustreras som ett stort becksvart mörker. Eller så kan den illustreras som en stor och hemsk bokhög som ska läsas färdigt tills imorgon. Hujeda mig.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Kände precis lika dant för 2 säsonger sedan när Modo stod där med Le Mat efter att ha slagit ut oss i kvarten... Men i år så skiter man nästan i hur det går i slutspelet för älskade TIK eftersom Modo fick semester tidigt :) Älska att Hata kallas det visst ;P



Men vad vore elitserien utan TIK-Modo derbyn? :)

2009-03-09 @ 23:06:50
URL: http://jessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...