Sympathy for the devil

I tre omgångar jag har nu försökt mig på att se filmen En ung Jane Austen. Varje gång har jag somnat. Jag vet inte om det beror på att filmen helt enkelt är för tråkig, eller om det är mina sömnlösa dygn som börjar ta ut sin rätt och nu vill inkräva en och annan timme utan annan aktivitet än att just sova.

Nu är frågan om jag ska ge den ett fjärde försök. Skam den som ger sig, liksom. Jag är trött, men ska snart upp så att sova är en smula onödigt. Men film kanske är bra? Ett mellanting så att säga. Problemet är ju då bara om jag somnar igen. Ja, vilket dilemma. Nu vill jag inte leverera själva kontentan av i-landsproblemet eftersom jag jobbar på att inte skriva folk på näsan i tid och otid, men den som inte har slutledningsförmåga ska få en ledtråd: Det handlar om sömn eller inte sömn, och så ett frågetecken på det.

Förresten så finns mitt namn med på listan över rika och kända svenskar i Sverige. Lite roligt och framförallt fascinerande. Jag undrar vad det är för tillgångar som gör mig rik som listmakaren har vetskap om, men som jag själv inte märkt av? Det skulle jag bra gärna vilja veta. Helst igår när jag stod och försökte övertala tjejen i kassan att jag visst hade råd med tre par trosor. Det slutade med ett "kunden har inte alls alltid rätt-moment" och jag fick lite grinigt men under behärskning och utan argsinthet nöja mig med ett par. Nåja, jag är inte bitter. De jag köpte har hög turtrosepotential, tro mig.


Triss i potential:

     


1. Potential att bli matchvinnare
2. Potential att gå från snö och slask till perfekt vårväder lagom till dess att jag anländer till Norrland igen
3. Potential att bli kallad Bobcat igen istället för "jävla helvetesmobil!!!" Nytt batteri verkar ha gjort susen. Jag behöver inte ladda på flera dagar, fantastiskt! Jag och Bobcat är vänner igen.


Nu ska jag packa färdigt. Väskan är proppfull och då har jag inte ens börjat med världsliga ting från badrummet. Imorgon ska vi äta tacos när jag kommer hem (festligt värre att äta min standardmat) och sedan är tanken att ja ska fira hemkomsten till Värmland med att tvinga Mäster att fixa VHS:en och därefter njuta av The Pony Soldier och annat lugn och ro-beteende. Söndagen består av plugg, hockey och ett besök hos min kära vapendragare mormor. Utan tvekan lär det ju bli en hel del surrande om storheter som Kung Forsberg, Robert Wells, James Dean och Ulf Sterner och så klart mig.

Em: Universitetet på måndag? Vi hörs i helgen!

Murke: När dina PMS-fasoner gett med sig kan vi väl gå och se En shopaholics bekännelser? Eller ska vi göra en egen bekännelse kanske? Jag röstar på det sistnämnda. Svik Norge nu och bli svensk igen. Puss, och förlåt för a) "mitt jävla tönteri" b) "svartochvitt-tänkande" och c) "övrigt beteende som gör dig mörkrädd". Nu har jag bett om ursäkt. Det sved, du kan få se såret. Bjud mig på kladdkaka och vi är kvitt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...