Fröken Bitter goes Fröken Aggressiv

Idag släpade bitterdamen ut mig till bilen eftersom vi skulle till OK-Q8 och lämna en kärra. Jag halvsov hela vägen dit men sedan piggnade jag till. Just som damen skulle backa in kärran så kom det en dåre och snodde platsen rakt framför ögonen på oss. Det var då min bittra damen bytte namn. "Nej nu jävlar!!!" skrek Fröken Aggressiv med en tonart som till och med var högre än mina mastodont- och brandlarmsskrik och for ut genom bilen för att läxa upp platssnattaren. Arg som ett bi ryckte hon tag i bildörren, men platssnattaren hade handlat snabbt och hunnit låsa dörren när hon såg ilskmolnet uppenbara sig. Bra tänkt, tycker jag.

Fröken Aggressiv nöjde sig därmed med att skälla ut platssnattaren och skyndade sedan nöjt tillbaka till bilen för att backa, ivrigt påhejandes av gubbarna som stått och beskådat maktkampen. "Ja, på henne bara!" ropade de triumferande och den aggressiva damen log som bara jag gör när jag är på mitt rosa fluffmoln.

Givetvis så var det här alldeles för svårt att backa, Fröken Bitters duktighet till trots, och min dag höjdes därmed ytterligare. Jag satt där och hånlog, helt klarvaken, medan den aggressiva och mycket bittra damen fick pipa fram och be om hjälp att få kärran på plats.

Senare visade det sig att det var mackens ägare som hjälpte till och som också hade varit med och beskådat vansinnesutbrottet. Jag tycker det var synd att hon inte passade på att fråga om han inte hade något jobb åt henne, när hon hade gjort ett så bra uttryck. Handlingskraftig, verbal, röstresurser och framförallt: ingen prestige och "jag-kan-visst-själv-beteende som hindrade henne från att be om hjälp. Vad mer kan begäras?

Ni får själva räkna ut vilka beteenden här ovan som jag och Fröken Bitter Aggressiv har gemensamt och vilket jag kanske borde försöka lära mig lite av.

Nu ska jag in i duschen och därefter ska jag plåstra om min fot som har dött. Jag lider, men njuter lite av det faktum att jag dels får något konkret att beklaga mig över och framförallt: att jag känner gemenskapen med Kung Forsberg sprudla. Mysigt.



Kommentarer
Postat av: Josefine S

Nåväl, det är väl ändå dags att göra denna ADHD-koll ändå.. Tack för trevligt sällskap i dagarna! Jag har bestämt att du MÅSTE flytta hit för gott, av rent egoistiska skäl, då jag märker att du blir en sådan svan i mitt sällskap! ;) Det får mig att växa!



Puss.

2009-05-02 @ 16:27:05
URL: http://strindlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...