Söråkerskan älskar sin bärplockare och kamerakvinna

Jag bad Fröken Bitter om en lista på vad hon älskar mest med mig. Så här lyder den:

 

1. Att jag alltid låter henne köra med mig och hämtar ett glas pepsi utan gnäll
2. Att hon får hämta mig vid tåget och att jag då aldrig bangar en lunch
3. Att jag så gärna tar med kameran och leker fotograf

Sedan kom hon tyvärr inte på fler punkter. Jag kom i alla fall på en anledning till att jag älskar henne och det är att hon gör så orimligt gott rotmos.

Lördagen bestod av ett lättare ridpass på ridstadion för ekipaget och jag satt på en pall och fotade och filmade. Här är resultatet:






 


Återigen har vi insett att min framtida karriär som kamerakvinna och fotograf inte lär gå spikrakt uppåt och helst bör läggas ner redan nu.



Det är alltid lika kul att se Söråkerskan och hennes bärplockare. Utvecklingen är minst sagt stor och det blir extra tydligt för mig som inte ser dem varje dag. Bitterdamen själv är innerst inne även hon lyrisk över framstegen de gjort tillsammans med Rid-Hitler, men behöver inse det ännu lite mer. För man får faktiskt tycka att man är jääävligt bra ibland!

---

Nu är det dags för period två. Heja MODO!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...