Som vanligt får man inte som man vill

Jaha. Då sitter jag här. Mörkhårig, hålögd, ful, bitter och missnöjd. Så var det förstås inte tänkt.

Inte ens en hårfärgning kunde råda bot på MODOs problem. Att min hårfärgning blev allt annat än lyckad är förstås som ett ton salt i såren efter gårdagens nederlag mot Skellefteå.

När vi ändå är inne på tråkigheter tänkte jag ta upp en dålig egenskap hos mig själv. Egentligen bör man inte tala högt om att det faktiskt existerar en och annan sådan, men efter att ha höjt mig själv till skyarna både en och hundraen gånger är den väl inte så fel ändå.

Dålig egenskap: Jag är sniken. Verkligen. Jag är en sådan där person som vill ha med mig en doggybag hem när jag varit på restaurang. Men detta är väl ändå ganska okej, egentligen. Det som är det dåliga är att jag inte kan stå för det. Jag vill under inga omständigheter visa upp den där snikna sidan hos mig själv och jag skäms ögonen ur mig över att panta burkar (Ja Murke! Oavsett hur bra det än är för miljön!). Dessutom tvingar jag alltid Fröken Bitter att agera åt mig, eftersom att jag själv är för fisförnäm och feg för att göra det själv. Hon får springa fram och be om något att ta hem maten i och hon får panta flaskorna...


Usch. Detta hoppas jag dock vänder i och med min nya hårfärg. Nu när inte förlustsviten vände kanske i alla fall mina dåliga sidor kan växa bort?




Jag gillar detta. Här ser håret mörkbrunt ut, och inte ljusbrundassigt som det är i verkligheten. Sedan ser ni ju t-shirten. Tyvärr lär den inte få bytas ut mot en uppdaterad variant om det fortsätter så här...


Någon som däremot skulle klä i brun hår är Jukka Voutilainen. Men toppar man tabellen är har man kanske inte ett så stort behov av att färga håret.

---

Sinnessjukt underbart med Colorados vinst över dödvingarna. Nu sitter jag faktiskt i ett dilemma. Det kanske är min NHL-frånvaro som gör att det går så bra just nu? Detta försöker jag i alla fall att intala mig för att känna mindre hat över att ekonomin inte tillåter något ESPN 360 just nu. Nåja, snart står jag inte ut längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...