Urgent

Grattis Marcus Ehning! KUL!

Gud vad skönt det är med lite "ledigt" från skolan så man kan jobba istället! Att skriva sport är betydligt roligare än att lära sig onödigheter inför en tenta. Snart har hela terminen gått och jag förstår fortfarande inte vad man - jag - ska ha för nytta av det vi lär oss. Nej, då är webbredaktörskursen betydligt bättre. Synd att det inte är den som går på heltid istället.

Förutom att jobba så har jag de senaste dagarna handlat upp hela Charlottenberg tror jag. Ingen skräll dock. Först var det Majk och Rövardotter som tjatade mig med och då blev det både MP3, baddräkt, underkläder, cardigan, randig stickad tröja och tre toppar/linnen som fick följa med hem.

Dessutom fick jag årets "vad var det jag sa!!!"-upplevelse när Majk och skoexperten bittert fick erkänna att de hade fel. Jag har inte plattfot, snarare tvärtom. Dock är det fortfarande inte officiellt avgjort vem som har rätt i om jag pronerar eller supinerar. Jag hävdar att ena foten pronerar och den andra supinerar, medan det elaka laget stenhårt håller på pronation och påstår att jag bara vill vara som Kung Forsberg. Vi får se hur det där utvecklar sig.

I alla fall, dagen därpå blev det ytterligare ett besök i Challa. Den gången var det Ems och Sassa som ville ha mig med för att leka ut lite sadistiska tendenser. Något annat har jag svårt att kalla det när de rännde runt och handlade under tiden som jag bittert fick hålla mig till att bara titta på. Men visst, till skillnad mot en alkis så ger det faktiskt ett litet lyckorus att bara få titta på.

 
            Mina fynd! Volanglinne och cardigan, 99 kronor vardera på älskade H&M.

Nu ska jag strukturera upp kommande veckan. En vecka som nog kommer bli minst sagt jobbig, på flera olika sätt. Och okej, mitt rubrikval var kanske inte det bästa. Ni kanske hade förväntat er något lite viktigare. Så det kommer nu: Lyssna på Foreigner! Då kan man inte bli på annat än bra humör.

Kommentarer
Postat av: Josefine L

SNYGGT linne! Återbesökstid klockan 11.00 idag!

2010-04-19 @ 08:14:06
URL: http://strindlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...